Alibaba planuje rozszerzyć swoją ofertę logistyczną. Firma chce wprowadzić do swojej nowo uruchomionej platformy kraje pochodzenia inne niż Chiny, aby zyskać większą popularność na konkurencyjnym rynku. Obecna oferta wspiera przesyłki z Chin do 46 krajów, jednak Alibaba intensywnie pracuje nad rozszerzeniem tej listy.
Alibaba inwestuje w logistykę
Alibaba.com, platforma e-commerce należąca do chińskiego giganta technologicznego, poszerza swoje możliwości, nie tylko łącząc sprzedawców, hurtowników i innych nabywców z dostawcami, ale również pomagając firmom w realizacji zamówień i transporcie międzynarodowym.
Uruchomiona w kwietniu tego roku oferta logistyczna Alibaby ma ułatwić małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) w USA dostęp do dostawców usług logistycznych. Użytkownicy mogą porównywać w czasie rzeczywistym oferty i rezerwować różnorodne usługi transportu międzynarodowego, w tym pełnokontenerowy transport morski, dostawy ekspresowe od drzwi do drzwi oraz bezpośrednie dostawy od dostawców do centrów realizacji zamówień Amazon.
Na początku oferta wspierała przesyłki z Chin do 46 krajów, jednak Alibaba intensywnie pracuje nad rozszerzeniem tej listy o nowe kraje pochodzenia i miejsca docelowe, ponieważ wielu dostępnych dostawców usług logistycznych ma zdolność obsługiwania innych szlaków handlowych.
Coraz więcej firm inwestuje w ten segment
Rozwój oferty logistycznej Alibaby jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na efektywne i przystępne cenowo usługi logistyczne dla małych i średnich przedsiębiorstw na całym świecie. Dzięki nowym funkcjom i planowanemu rozszerzeniu zakresu działania, platforma ma szansę zyskać jeszcze większe uznanie wśród klientów.
Małym i średnim firmom brakuje czasu i zasobów, aby stosować tradycyjne podejście do logistyki, negocjacji umów i zabezpieczania przestrzeni po najlepszych cenach – powiedział Yikun Shao, szef północnoamerykańskiego działu B2B w Alibaba.com.
W odpowiedzi na rosnące potrzeby MŚP, wiele firm wprowadza platformy i usługi logistyczne, mające na celu uproszczenie procesów zarządzania łańcuchem dostaw. Przykładem może być Amazon, który w zeszłym roku wprowadził zestaw kompleksowych usług łańcucha dostaw dla swoich sprzedawców zewnętrznych. Również firma Flexport uruchomiła własne narzędzie do zarządzania łańcuchem dostaw, które pomaga firmom transportować produkty z fabryk do klientów.
Alibaba wyróżnia się na rynku
Alibaba przekonuje, iż jednym z kluczowych atutów jej nowej platformy jest różnorodność dostępnych dostawców usług logistycznych oraz mechanizmy zachęcające do świadczenia usług. Platforma wykorzystuje system ocen, który pomaga użytkownikom wybierać spośród sprawdzonych dostawców, oceniając ich na podstawie wskaźników wydajności, takich jak czas reakcji i terminowość dostaw.
Alibaba monitoruje dane dotyczące wydajności dostawców, aby upewnić się, iż spełniają one oczekiwania klientów. Dzięki temu, firmy korzystające z platformy mogą być pewne, iż wybrane usługi logistyczne są nie tylko konkurencyjne cenowo, ale także niezawodne.
To jeden z najważniejszych obszarów, na których naprawdę się skupiliśmy przed uruchomieniem platformy – dodał Yikun Shao.
Reklamy zadziałały nie tak jak chcieli. Amerykanie znają Temu, ale i tak nie robią tam zakupów