Allegro: 84% Polaków kupuje sprzęt lub odzież sportową online

18 godzin temu

Warszawa, 15.12.2025 (ISBnews) – Internet jest dziś głównym kanałem zakupów produktów sportowych – 84% badanych deklaruje, iż kupuje sprzęt lub odzież sportową online, a tylko 16% wybiera wyłącznie sklepy stacjonarne, wynika z raportu przygotowanego przez Kantar na zlecenie Allegro.

Według raportu „Run the Trend! E-commerce w sportowej formie”, Polacy doceniają przede wszystkim wygodę, szeroki wybór i szybkie dostawy. Co drugi ankietowany (51%) wskazuje atrakcyjne ceny jako najważniejszy czynnik wyboru sklepu internetowego, a 46% – możliwość porównania ofert wielu marek w jednym miejscu. Dla 42% liczy się szybkość dostawy, a dla 37% – proste i darmowe zwroty.

„Sport przestał być sezonową deklaracją i stał się częścią codzienności, sposobem bycia i wyrażania siebie – zarówno w treningu, jak i w codziennym ubiorze. Trend athleisure przenika wszystkie sfery, od high fashion po streetwear. Choć najważniejszym powodem zakupu odzieży sportowej jest wciąż funkcja (’do uprawiania sportu’ – 50%), praktycznie równie często kupujemy ją jako wygodny strój na co dzień (49%) – do pracy, szkoły czy na miasto – traktując ją jako pełnoprawny element garderoby zgodny z modowymi trendami. W ubraniach sportowych chodzimy też w czasie wolnym (30%) i po domu (27%). Dla pokolenia Gen Z athleisure jest kluczowym elementem tożsamości, natomiast dla generacji X i Baby Boomers wybory modowe w tej kategorii są bardziej związane z praktycznością i bezpieczeństwem. Wyraźnie obserwujemy, iż konsumenci coraz odważniej łączą wygodę, estetykę i funkcję w jednym wyborze zakupowym” – powiedziałą Director, Group Category Management (Fashion), Allegro Katarzyna Wosiek, cytowana w komunikacie.

W kategorii sportowej na Allegro ponad 60% sprzedaży generują produkty z trzech głównych obszarów: turystyki, rowerów oraz fitnessu i siłowni. Konsumenci deklarują, iż często nabywają sprzęt sportowy w momencie rozpoczynania nowej aktywności. Coraz częściej sięgają po produkty z wyższej półki cenowej, kierując się jakością, trwałością i technologią produkcji. Najwięcej okazji do zakupów sportowych generuje odzież i obuwie. Polacy są gotowi zapłacić więcej za odzież i obuwie, które łączy funkcjonalność i styl, podano także.

Badanie przeprowadzono między 29.08 – 03.09.2025 metodą wywiadów internetowych (CAWI) na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków n=1200.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału