Nowa odsłona aplikacji mobilnej Allegro jest już dostępna dla wszystkich użytkowników. Platforma wprowadziła nowe funkcjonalności służące zakupowym inspiracjom, odświeżyła wygląd strony głównej, a także udostępnia asystenta wyszukiwania opartego na AI. Test funkcjonalności jest w tej chwili dostępny dla wybranych użytkowników.
Technologia AI powszechnie wspiera konsumentów – aż 86 proc. kupujących online korzysta z niej na etapie zbierania informacji o produktach, a niemal połowa ankietowanych (48 proc.) – podczas szukania inspiracji zakupowych. Jednocześnie 13 proc. kupujących online deklaruje aktywne korzystanie z AI jako narzędzia zakupowego.
Asystent AI
Teraz kupujący na Allegro będą mogli połączyć oba światy i bezpośrednio w aplikacji Allegro skorzystać z pomocy Asystenta AI podczas wyszukiwania produktów na platformie. Funkcjonalność jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji w formie testu realizowanego wśród wybranych użytkowników.
– Asystent AI to nasza odpowiedź na rosnącą rolę generatywnej sztucznej inteligencji w procesie zakupowym. Rozpoczynamy strategiczną ewolucję platformy Allegro. Ogłoszone właśnie zmiany to dopiero pierwszy krok, który wyznacza kierunek rozwoju platformy w nadchodzących miesiącach. najważniejsze jest dla nas jednak stopniowe wdrażanie zmian, tak aby zachodziły one w tle codziennych doświadczeń użytkowników. Dzięki temu możemy zapewnić im naturalne przyzwyczajanie się do nowości – mówi Piotr Szatybełko, VP Technology w Allegro.
Prostsze wyszukiwanie i więcej inspiracji
Nowości na Allegro to także odświeżony design strony głównej aplikacji. Oferuje ona jeszcze lżejszą, nowoczesną szatę graficzną oraz łatwiejszą nawigację – już tutaj można dodać ofertę do koszyka lub do ulubionych. Na stronie głównej pojawią się też nowe i angażujące wizualnie moduły inspiracyjne, gotowe zestawy „Shop the Look” i formaty wideo, które podpowiedzą atrakcyjne produkty z różnych kategorii, np. wszystkie produkty ze zdjęcia do urządzenia pokoju. Na dole strony głównej kupujący znajdą też niekończące się rekomendacje najlepiej dopasowanych produktów. Rekomendacje zasilane AI zmieniają się na bieżąco – choćby podczas trwania tej samej wizyty, aby jak najlepiej dopasować się do tego, czego szuka kupujący.
– To właśnie dzięki inteligentnym algorytmom możemy dziś zaproponować naszym użytkownikom bardziej spersonalizowane treści i nowe, angażujące moduły, które sprawiają, iż zakupy stają się jeszcze prostsze i przyjemniejsze. Sięgając po aplikację, nasi klienci znajdą tam produkty, których szukają i rekomendacje, które zainspirują ich podczas codziennych zakupów, dając euforia odkrywania tego, czego wcześniej nie znali. Wszystko to bez opuszczania naszej aplikacji – komentuje Aleksandra Wasielewska, Head of App w Allegro.

7 godzin temu





![[ANALIZA] CBRE: rynek inwestycji w nieruchomości komercyjne czeka na ożywienie](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/park-handlowy2.jpg)
![Greenwashing? Nie dla Gen Z. Młodzi konsumenci stawiają na transparentność [BADANIE]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/11/nepi-rockastle-dobre-rzeczy.jpg)
