Alstom stawia kolejne kroki w strategii umacniania swojej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej i tym razem dostarczy wielosystemowe lokomotywy elektryczne Traxx Universal trzeciej generacji dla nowego gracza na polskim rynku – spółki OnTrain. Zamówienie nie tylko wzmacnia transport kolejowy w regionie, ale także wpisuje się w światowe trendy ekologiczne i innowacyjne.
Alstom dostarczy lokomotywy dla spółki OnTrain
W ramach podpisanego kontraktu Alstom dostarczy polskiej spółce lokomotywy Traxx Universal trzeciej generacji. Umowa obejmuje dostawę 40 maszyn z opcją zakupu dodatkowych 20 lokomotyw, co może podnieść całkowitą liczbę dostarczonych pojazdów do 60. To czyni OnTrain jednym z największych klientów Alstom w Europie Środkowo-Wschodniej.
Bardzo cieszymy się, iż na polskim rynku pojawił się nowy gracz, spółka Ontrain, który wybrał nasze lokomotywy jako fundament tworzonej floty pojazdów, które niebawem pojawią się na szlakach kolejowych w Polsce i w regionie – mówi Beata Rusinowicz, Dyrektor Zarządzająca Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.
Lokomotywy Traxx Universal mogą być eksploatowane na terenie wielu krajów, w tym w Polsce, Niemczech, Austrii czy Czechach. Ich modułowa konstrukcja umożliwia użytkowanie w transporcie pasażerskim i towarowym, zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych.
Lokomotywy mają zwiększoną nośność, co pozwala na prowadzenie cięższych ładunków w porównaniu do innych lokomotyw tej klasy. Jednocześnie elektryczne pojazdy spełniają najwyższe standardy ekologiczne, przyczyniając się do zrównoważonego transportu.
OnTrain planuje rewolucjonizować rynek wynajmu nowoczesnych lokomotyw
Produkcja zamówionych lokomotyw odbędzie się w niemieckim zakładzie Alstom w Kassel, podczas gdy nadwozia zostaną wykonane we Wrocławiu. Włączenie polskich zakładów w proces produkcji podkreśla znaczenie lokalnego wkładu w rozwój europejskiej infrastruktury transportowej.
Zamówienie obejmuje również pięć lokomotyw przeznaczonych do eksploatacji w tzw. Korytarzu Wschodnim. Są to trasy najważniejsze dla międzynarodowego transportu kolejowego obejmujące Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację i Węgry. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, lokomotywy zapewnią sprawne i ekologiczne przewozy towarowe w regionie.
Lokomotywy Traxx trzeciej generacji wyposażono w system sygnalizacji Onvia (dawniej Atlas). To zaawansowane rozwiązanie wspiera Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS), umożliwiając interoperacyjność na wielu rynkach.
Spółka OnTrain, wspierana przez inwestorów takich jak Marguerite, Griffin Capital Partners i WBW Invest, planuje bowiem rewolucjonizować rynek wynajmu nowoczesnych lokomotyw. Dzięki zaangażowaniu w zrównoważony rozwój i modernizację transportu kolejowego, OnTrain chce stać się kluczowym partnerem dla przewoźników w regionie.
Obserwujemy zwiększające się zainteresowanie wynajmem nowoczesnych lokomotyw. Polska inwestuje i będzie inwestować w nadchodzących latach ogromne środki w modernizację i budowę kolejowych korytarzy transportowych. Dodatkowo będzie to wzmacniane poprzez ciągły, dynamiczny rozwój transportu intermodalnego. Rosnąca pozycja gospodarcza Polski nie idzie jednak w parze ze statystykami wieku i efektywności użytkowanego przez przewoźników taboru. Mamy tutaj wiele do nadrobienia. Biorąc pod uwagę te okoliczności sądzimy, iż popyt na wynajem nowoczesnych lokomotyw będzie przyśpieszał, tym samym OnTrain stanie się atrakcyjnym partnerem dla przewoźników – dodał Piotr Ignasiak, Prezes Zarządu OnTrain.
Alstom prezentuje zdalnie sterowany pociąg! Zautomatyzowali starego spalinowca