Alstom wyprodukuje piętrowe pociągi dla PKP Intercity. KIO odrzuciła odwołanie Stadlera

3 godzin temu

Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie spółki Stadler Polska dotyczące przetargu na dostawę 42 dwupokładowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Oferta złożona przez Alstom Polska warta 4,1 mld zł pozostaje najkorzystniejszą, zatem w najbliższym czasie dojdzie do podpisania umowy z narodowym przewoźnikiem. Pociągi powstaną w fabryce w Chorzowie i będą kursowały z prędkością do 200 km/h.

15 września Stadler Polska złożył odwołanie do KIO. Producent domagał się unieważnienia wyboru najkorzystniejszej oferty, powtórzenia oceny i wykluczenia konkurenta z postępowania. Izba oddaliła je, co otwiera drogę do finalizacji kontraktu wartego łącznie 6,9 mld zł – oprócz produkcji pojazdów umowa obejmuje ich utrzymanie za 2,8 mld zł. Oferta Alstomu okazała się tańsza od propozycji Stadlera o niemal 400 mln zł. W zamówieniu uwzględniono również prawo opcji na dostawę dodatkowych 30 składów.

Dwupokładowe EZT-y mają obsługiwać połączenia w kategoriach ekonomicznych. Przewoźnik planuje wykorzystać je na kluczowych trasach krajowych z Warszawy do Gdańska, Łodzi, Olsztyna, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku oraz Terespola. Każdy skład pomieści ponad 500 pasażerów i zostanie przystosowany do realizacji przewozów dalekobieżnych. Pierwsze pojazdy mają wyjechać na tory za blisko 3,5 roku.

Zobacz również:

PKP Intercity odpowiada na argumenty Stadlera w sprawie przetargu na dostawę piętrowych pociągów
Stadler argumentuje odwołanie od wyników przetargu PKP Intercity na zakup pojazdów piętrowych
Idź do oryginalnego materiału