W ramach strategii marki Amazone wprowadzono nową identyfikację wizualną dla działów „Technika komunalna” oraz „Technika uprawy międzyrzędowej”, które będą teraz korzystać z kombinacji kolorów zielonego i pomarańczowego. Okazją do premiery jest prezentacja nowego cennika. Premiera zaplanowana jest na grudzień 2024 roku.
Zielono-pomarańczowa kolorystyka Amazone
Celem tej zmiany jest ujednolicenie kolorystyki w różnych działach firmy, co pozwoli na harmonizację wszystkich linii produktów z dobrze znaną i chronioną kolorystyką działu techniki rolniczej Amazone. W ten sposób firma ma na celu wzmocnienie tożsamości korporacyjnej całej grupy.
Amazone z powodzeniem działa na rynku produktów techniki komunalnej od ponad 40 lat. Kosiarki zawieszane i samojezdne, dotychczas dostępne w kolorystyce zielono-beżowej, cieszą się uznaniem wśród samorządów i usługodawców, dzięki swojej wysokiej funkcjonalności i jakości. Oferują szeroki zakres zastosowań, od wertykulowania i koszenia po zbieranie liści, co czyni je wszechstronnymi maszynami użytkowanymi przez cały rok. Nowa zielono-pomarańczowa kolorystyka nie tylko wprowadza znaczną zmianę wizualną, ale także nadaje maszynom nowoczesny, dynamiczny wygląd.
Schmotzer Hacktechnik, część grupy Amazone od 2019 roku, dotychczas oferująca maszyny w kolorach niebieskim i pomarańczowym, również dostosuje swoją kolorystykę do typowych kolorów Amazone. Ta zmiana ma na celu podkreślenie przynależności marki Schmotzer do grupy Amazone oraz synergię różnych linii produktów rolniczych. Odświeżenie kolorystyki maszyn do uprawy międzyrzędowej ma pomóc w skuteczniejszym wprowadzeniu tych urządzeń na rynek, szczególnie w skali międzynarodowej.
W obu działach nastąpi faza przejściowa, w której technika komunalna oraz mechaniczne zwalczanie chwastów będą przez cały czas prezentowane i sprzedawane w dotychczasowych kolorach. Nie wpłynie to na technologię ani funkcjonalność urządzeń, które pozostaną niezmienione. Ujednolicenie kolorystyki w całej ofercie produktów wysyła silny sygnał o innowacyjności Amazone i przyczyni się do dalszego wzmocnienia rozpoznawalności marki na rynku światowym.