Spółka Answear.com konsekwentnie realizuje komunikowaną strategię i podnosi rentowność. Po dziewięciu miesiącach 2025 r. przychody wyniosły 1,15 mld zł (+17,4% rdr), a EBITDA wzrosła do 45,1 mln zł wobec straty 4,7 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie EBITDA za ostatnie 12 miesięcy zakończone III kw. osiągnęła 84 mln zł, przekraczając założenia programu motywacyjnego na ten rok na poziomie 80 mln zł. Marża sprzedaży wzrosła o 1,4 p.p. rdr. do 40,9 proc., mimo silnej konkurencji cenowej i okresu wyprzedażowego.
– W III kwartale utrzymaliśmy solidną, dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów i jednocześnie kolejny raz z rzędu istotnie poprawiliśmy rentowność, wracając na mamy nadzieję już trwałą, rentowną ścieżkę wzrostu. To wyraźny sygnał, iż skutecznie monetyzujemy przeprowadzoną przebudowę oferty oraz repozycjonowanie marki do segmentu premium i high-end. Konsekwentnie zwiększamy udział marek premium w sprzedaży, wzmacniamy rozpoznawalność brandu i obserwujemy rosnącą lojalność grupy nowych klientów – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Segment PRM zwiększa przychody
Po dziewięciu miesiącach 2025 r. przychody Grupy wyniosły 1,15 mld zł, rosnąc o 17,4% rdr. Wynik ten został osiągnięty mimo negatywnego wpływu kursów walutowych, które obniżyły dynamikę wzrostu o ok. 3 p.p. Marża sprzedaży wzrosła do 40,9 proc. (+1,4 p.p. rdr), a w samym III kwartale poprawiła się o 0,7 p.p. rdr. Jednocześnie Spółka znacząco poprawiła wynik EBITDA, osiągając 45,5 mln zł wobec straty w analogicznym okresie 2024 r. Bardzo dynamicznie rozwija się także segment PRM, który zwiększył przychody o 49 proc. rdr, osiągając poziom 140,8 mln zł. Na poziomie zysku operacyjnego PRM wypracował około 3,1 mln zł, co jest zgodne z założeniami Spółki.
– Po dziewięciu miesiącach 2025 r. odnotowaliśmy wyraźną poprawę EBITDA, a wynik za ostatnie 12 miesięcy zakończonych III kwartałem osiągnął 84 mln zł, powyżej założeń programu motywacyjnego na poziomie 80 mln zł dla roku 2025. W III kwartale mierzyliśmy się z presją wyprzedażową, jednak utrzymaliśmy dyscyplinę kosztową i wzrost sprzedaży, co potwierdza odporność naszego modelu biznesowego. Wskaźnik kosztów marketingu do sprzedaży online spadł do 18,9% z 20,8% rok wcześniej, a efekty transformacji oferty wspierają odbudowę marż i dalszy wzrost rentowności – mówi Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.
Nowe brandy w ofercie Answear.com
Koszty marketingu po dziewięciu miesiącach 2025 r. wyniosły 211,4 mln zł wobec 202,3 mln zł rok wcześniej, jednak ich relacja do sprzedaży online spadła do 18,9 proc. z 20,8 proc. Miniony kwartał był okresem „wygrzewania” wdrożonych zmian w ofercie produktowej Answear oraz monetyzacji inwestycji związanych z repozycjonowaniem marki. W tym okresie Spółka pozyskała kolejne nowe brandy, wzmacniając swoją ofertę. Do oferty Answear.com dołączyły m.in. Kenzo, Fusalp, Trussardi, Nokwol. Z kolei do oferty PRM m.in. WRSTBHVR, Willy Chavarria oraz Max Mara (obuwie).
Jednocześnie Answear rozpoczął we wrześniu kolejną szerokozasięgową kampanię marketingową, kontynuując działania z II kwartału, których celem jest wzrost świadomości marki, ruchu z kanałów organicznych oraz powracalności klientów.

4 godzin temu








