Automaty paczkowe DHL zagrożą InPost? Firma zapowiada przejęcie

4 godzin temu

Automaty paczkowe to dziś jeden z filarów rynku e-commerce w Polsce. Od lat dominującą pozycję w tym segmencie zajmuje InPost, którego Paczkomaty stały się niemal symbolem szybkiej i wygodnej dostawy. Jednak w grze jest też wielu innych silnych graczy, w tym DHL eCommerce, który zapowiedział znaczący krok w rozwoju swojej infrastruktury. Przejęcie udziałów w spółce APM Solutions ma otworzyć przed firmą możliwość dynamicznej ekspansji sieci automatów DHL Box 24/7.

Automaty paczkowe DHL konkurencją dla InPost?

DHL eCommerce ogłosiło zamiar przejęcia wszystkich udziałów w APM Solutions. To właśnie ta spółka odpowiada za rozwój sieci automatów paczkowych DHL w Polsce, dotychczas tworzonych we współpracy z chińskim gigantem Cainiao. Transakcja wymaga jeszcze zgody odpowiednich organów regulacyjnych, jednak już teraz widać, iż DHL poważnie traktuje polski rynek. Dzięki przejęciu firma zyska większą niezależność i elastyczność w kształtowaniu oferty, co ma bezpośrednio przełożyć się na wygodę konsumentów i konkurencyjność wobec InPost.

Ambicje DHL są bardzo konkretne. Do końca przyszłego roku firma chce uruchomić aż 10 000 urządzeń DHL Box 24/7 w całej Polsce. To liczba, która w przyszłości mogłaby realnie zagrozić pozycji InPost, jeżeli tempo rozwoju zostanie utrzymane. Automaty paczkowe DHL mają być nie tylko alternatywą, ale także nowoczesnym rozwiązaniem zapewniającym szybki i niezawodny odbiór paczek. Według przedstawicieli DHL, pełna kontrola nad APM Solutions pozwoli skrócić czas podejmowania decyzji i lepiej dostosowywać ofertę do oczekiwań konsumentów.

Ta transakcja to kamień milowy na naszej drodze do bycia wiodącym dostawcą usług logistycznych dla rynku e-commerce w Polsce. Przejmując pełną kontrolę nad APM Solutions, będziemy jeszcze szybciej reagować na potrzeby rynku, dając sprzedawcom i konsumentom realny wybór oraz oferując innowacyjne, niezawodne usługi – powiedział Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce.

W początkowym etapie budowy sieci automatów DHL współpracował z chińskim Cainiao, spółką należącą do Alibaba Group. To właśnie dzięki temu partnerstwu powstała infrastruktura, która teraz stanie się fundamentem dalszej ekspansji. Przejęcie APM Solutions oznacza jednak większą niezależność DHL. Mimo zmian, Cainiao nadal będzie obecne na polskim rynku jako partner i klient DHL, rozwijając swoją międzynarodową sieć dystrybucji. W praktyce może to oznaczać, iż obie firmy przez cały czas będą współpracować, ale ich drogi strategiczne wyraźnie się rozchodzą.

Polska to najważniejszy rynek dla DHL

Nie jest tajemnicą, iż Polska odgrywa strategiczną rolę w planach DHL. To tutaj e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, a automaty paczkowe stały się nieodzownym elementem codzienności konsumentów. W ostatnich latach DHL inwestował w Polsce średnio 235 milionów euro rocznie, a w skali Europy przeznaczy około 1 miliarda euro w ciągu pięciu lat na rozwój swojej infrastruktury. Oprócz Polski, automaty paczkowe DHL mają pojawić się także w innych krajach, takich jak Wielka Brytania, Włochy, Czechy, Turcja czy państwa Beneluksu. Planowana ekspansja firmy jest elementem szerzej zakrojonej strategii i nie ogranicza się wyłącznie do jednego rynku.

Tak dynamiczny rozwój naszej sieci automatów paczkowych w Polsce nie byłby możliwy bez determinacji naszych pracowników oraz sprawdzonego partnera. Teraz nadszedł czas, by postawić następny krok w realizacji naszej strategii, opartej na dostarczaniu prostych i wygodnych rozwiązań dla naszych klientów – tłumaczy Agnieszka Świerszcz, CEO DHL eCommerce Polska.

Rynek automatów paczkowych w Polsce od dawna utożsamiany jest z InPost, który Paczkomatami zbudował na nim swoją markę i przewagę konkurencyjną. Jednak wejście DHL z ambitnym planem budowy 10 000 urządzeń może zmienić układ sił i zaoferować klientom alternatywę, która w połączeniu z międzynarodowym doświadczeniem i zasobami finansowymi stanie się realnym wyzwaniem dla lidera. Wszystko zależy od skuteczności realizacji strategii i tego, jak gwałtownie konsumenci przyzwyczają się do nowej alternatywy.

Eksplozje paczek DHL to sprawka Rosjan? Sensacyjne doniesienia z Litwy

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału