Automaty z napojami i przekąskami najprawdopodobniej na stałe wpiszą się w ofertę gastronomiczną pociągów PKP Intercity. Przewoźnik, po udanym pilotażu, zamówił kolejne kilkaset urządzeń, które pojawią się w kolejnych wagonach i składach elektrycznych, zapewniając pasażerom jeszcze większy komfort podróży.
PKP Intercity wprowadza automaty z przekąskami na stałe
Kilka miesięcy temu automaty z przekąskami i napojami trafiły do wybranych składów PKP Intercity. Przewoźnik wprowadził urządzenia pilotażowo w ramach rozszerzania oferty gastronomicznej. Rozwiązanie bardzo spodobało się pasażerom, a maszyny zawitają w ofercie na stałe.
Przewoźnik zamówił kolejne 118 nowych urządzeń, które trafią do 45 wagonów COMBO oraz 14 zmodernizowanych składów ED74. Docelowo automaty będą dostępne w każdym pociągu kategorii InterCity, oferując pasażerom szybki i łatwy dostęp do napojów oraz przekąsek.
Każdy pociąg IC zostanie wyposażony w dwa automaty. W jednym z urządzeń pasażerowie będą mogli zakupić zimne napoje oraz przekąski, w tym batony, musy owocowe czy krakersy. Z kolei drugim automacie będzie można zakupić ciepłe napoje, na przykład kawę, herbatę czy gorącą czekoladę. Dzięki temu podróżni będą mogli zaspokoić głód i pragnienie niezależnie od długości trasy.
@PKPIntercityPDP zamówiło kolejne 118 automatów z napojami i przekąskami. Trafią one do 45 wagonów oraz 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych „Edyta” Docelowo automaty uzupełnią ofertę gastronomiczną we wszystkich pociągach kategorii InterCity przewoźnika. pic.twitter.com/rBd2Jkysxp
— Janusz Malinowski (@J_Malinowski) December 22, 2024
Pasażerowie zadowoleni z automatów z przekąskami
Nowe automaty z przekąskami i napojami firma Quattro, wybrana przez PKP Intercity w ramach przetargu. Oprócz dostawy urządzeń przewidziano ich serwisowanie przez okres 48 miesięcy. Plan zakłada, iż wszystkie zamówione automaty zostaną zainstalowane do listopada przyszłego roku.
We wszystkich automatach płatności są realizowane wyłącznie bezgotówkowo – dzięki kart płatniczych. To nie tylko wygoda dla pasażerów, ale także większe bezpieczeństwo transakcji. Rozwiązanie to pozwala na szybkie zakupy bez konieczności szukania drobnych czy obaw o brak reszty.
Wprowadzenie automatów zostało poprzedzone pilotażowym projektem, który trwał od czerwca. Testy pozwoliły na ocenę zapotrzebowania, analizę funkcjonalności urządzeń oraz opracowanie zasad ich działania. Pozytywne wyniki testów skłoniły PKP Intercity do rozszerzenia programu na pełną skalę.
Badania przeprowadzone przez PKP Intercity wykazały, iż 81% pasażerów jest zadowolonych z zakupów w automatach, a 85% ankietowanych uznaje korzystanie z urządzeń za łatwe lub bardzo łatwe. Co więcej, aż 60% podróżnych stanowczo popiera wprowadzenie automatów we wszystkich pociągach. Najczęściej kupowane produkty to batony (54%), kawa z mlekiem (51%), woda (38%), krakersy i paluszki (27%).
Warszawski bilet miejski razem z kolejowym? No super, tylko po co?