Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz

1 dzień temu

Autopay umożliwia cyfrowy zakup e-winiet do Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Rozwiązanie nie tylko ułatwia nabywanie winiet cyfrowych, ale także czyni podróże bardziej komfortowymi, eliminując konieczność czekania w kolejkach po fizyczne winiety. Zakup e-winiety jest automatycznie weryfikowany przez kamery rozpoznające tablice rejestracyjne.

Mercedes-Benz jest pierwszym OEM (producentem oryginalnego wyposażenia), który wprowadza cyfrowy zakup e-winiet do samochodów. Klienci Mercedes-Benz mogą kupować i płacić za e-winiety bezpośrednio z pojazdu – w sposób płynny i wygodny. Zakupy e-winiet oparte są na rozwiązaniu Autopay.

Aby zakupić e-winietę bezpośrednio z pojazdu, należy otworzyć Mercedes-Benz Store w systemie multimedialnym pojazdu. Następnie w sekcji „e-winiety” należy wybrać kraj, dla którego chce się kupić e-winietę oraz liczbę dni ważności. W tym miejscu można również dodać numer rejestracyjny, chyba iż został on już wcześniej dodany do systemu. Następnie wystarczy potwierdzić płatność dzięki uwierzytelniania dwuetapowego przy użyciu czytnika linii papilarnych w pojeździe lub swojego telefona. Kwotą do zapłaty zostanie obciążona karta debetowa lub kredytowa (Visa lub Mastercard) wskazana w profilu użytkownika. Dane karty płatniczej, po ich dodaniu, są bezpiecznie zapisane w profilu użytkownika, co oznacza, iż nie trzeba ich wprowadzać przy każdej transakcji. Rozwiązanie jest w tej chwili dostępne dla kierowców w Niemczech, ale niedługo będzie rozszerzone na inne kraje europejskie.

Zakupione e-winiety zostaną wysłane do klienta e-mailem i będą dostępne w systemie multimedialnym pojazdu. Dostępność wyposażenia, funkcji, cech i usług przedstawionych zależy od modelu pojazdu, indywidualnej konfiguracji oraz lokalnego rynku. Treści na wyświetlaczu mogą różnić się w zależności od serii.

– Partnerstwo z Mercedes-Benz to istotny etap na naszej drodze do budowania silnej, europejskiej marki technologicznej o globalnym zasięgu. Już dziś ułatwiamy podróżowanie po Europie, a w najbliższym czasie uruchomimy biura w Brazylii i Singapurze, by rozwijać się na rynkach Ameryki Południowej i Azji. Jesteśmy też obecni na Bliskim Wschodzie – komentuje Andrzej Antoń, CEO i współzałożyciel Autopay.

Z rozwiązań firmy korzysta już ponad 10 mln osób miesięcznie i ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online. Firma wspiera skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję.

Źródło: Autopay

Idź do oryginalnego materiału