Badanie „Postawy ekologiczne Polaków” przeprowadzone na zlecenie Banku Millennium daje odpowiedź na oczekiwania klientów względem banków w kwestii ekologii. Okazuje się, iż są one coraz powszechniejsze.
„Postawy ekologiczne Polaków”
Badanie „Postawy ekologiczne Polaków” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Banku Millennium. Respondenci odpowiadali w nim na pytania dotyczące roli i zadań banków w zielonej transformacji. W ramach badania przepytano reprezentatywną grupę 1000 osób.
Wyniki badania
Okazuje się, iż bankowi klienci mają coraz większe oczekiwania wobec banków w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Aż 71% badanych uważa, iż w tym celu powinny one zachęcać do korzystania z aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. 70% respondentów wskazało, iż dobrym pomysłem byłoby również korzystanie z elektronicznej wersji dokumentów. Tego typu działania są prowadzone przez Bank Millennium.
„Dla większości naszych klientów aplikacja mobilna jest podstawowym kanałem kontaktu z bankiem. Już 2,8 mln naszych klientów aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych, z czego 2,6 mln to właśnie użytkownicy aplikacji. W aplikacji mogą wnioskować o bankowe produkty, zlecać płatności, płacić za zakupy, kupować bilety i karty podarunkowe czy choćby składać wnioski urzędowe. Cały czas rozwijamy rozwiązania mobilne i widzimy, iż takie podejście nie tylko odpowiada na codzienne potrzeby naszych klientów, ale pozwala znacząco ograniczyć zużycie papieru. Już 84 proc. pożyczek udzielamy online, w kanałach cyfrowych klienci zakładają 95 proc. lokat. Prawie połowa kont bieżących jest otwierana zdalnie bez potrzeby drukowania umowy. Wszystkie dokumenty klienci znajdą w aplikacji. Co ważne, łączymy rozwiązania mobilne z tradycyjnymi. jeżeli klient ma wątpliwości, na przykład gdy wypełnia wniosek o pożyczkę, może gwałtownie uzyskać wsparcie naszych konsultantów. Klienci mogą też potwierdzać w aplikacji część transakcji zlecanych w placówkach oraz podpisywać zdalnie dokumenty” — powiedziała Halina Karpińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Elektronicznej.
Ekologia ma się opłacać
Klienci oczekują również preferencyjnych warunków kredytów dla klientów, którzy zbudowali ekologiczne domy lub zmodernizowali starsze (wskazało tak 69% badanych). Według nich banki powinny też wspierać w ten sposób ekologiczne biznesy i inwestycje (76% badanych).
Co ciekawe, bycie ekologicznym może opłacać się również bankom. Co drugi respondent zadeklarował, iż przeniósłby swoje główne konto do banku, który wyróżniałby się pod kątem dbania o środowisko naturalne.
Źródło grafiki: Bank Millennium