Bank Pekao S.A. został wyróżniony w prestiżowym konkursie PR Wings 2025. Jury doceniło projekt „Bajki Oszczędzajki” – serię kreatywnych opowiadań o finansach, przygotowaną we współpracy z Empikiem z okazji 5-lecia Pakietu PeoPay KIDS. Kampania zdobyła statuetkę w kategorii „custom publishing”, znajdując się w gronie najlepszych inicjatyw komunikacyjnych roku.

„Bajki Oszczędzajki” to nowoczesny projekt edukacyjny, którego celem jest przybliżenie najmłodszym zasad odpowiedzialnego zarządzania pieniędzmi oraz wspieranie rodziców dzieci w wieku 6-10 lat w edukacji finansowej ich pociech. Składa się on z sześciu około 20-minutowych opowiadań, które podejmują takie tematy, jak: istota i wartość pieniądza, oszczędzanie, mądre wydawanie, bezpieczeństwo i rozsądne pożyczanie.
– „Bajki Oszczędzajki” stworzyliśmy z myślą o dzieciach i ich rodzicach — o rozmowach, które często trudno rozpocząć, a które mają istotny wpływ na dorosłe życie. Chcieliśmy wprowadzać najmłodszych w świat finansów w sposób naturalny, lekki i pełen ciepłego humoru, łącząc edukację z przyjemnością słuchania. Otrzymanie nagrody PR Wings 2025 to dla nas ogromne wyróżnienie i potwierdzenie, iż taka forma wspierania mądrych nawyków przynosi realne efekty. Mamy nadzieję, iż przygody Brygady PeoPay KIDS dały dzieciom tyle euforii i inspiracji, ile nam przyniosła praca nad tym projektem – mówi Jorge Sanchez, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.
Seria słuchowisk dostępna jest w aplikacji Empik Go oraz na oficjalnym kanale YouTube Banku Pekao S.A. Przy realizacji projektu zaangażowano uznanych twórców i aktorów dubbingowych:
- Janusz Zadura jako mądry Żubr,
- Jarosław Boberek jako sprytny Lis,
- Julia Kamińska jako przedsiębiorcza Złotówka – również autorka zaśpiewanej
w ramach projektu piosenki o oszczędzaniu.
Teksty do cyklu napisał ceniony autor literatury dziecięcej Marcin Przewoźniak.
Organizatorzy konkursu podkreślili, iż projekt Banku Pekao S.A. to przykład innowacyjnej edukacji finansowej, odpowiadającej na potrzeby współczesnych rodzin i młodych użytkowników nowych technologii.
PR Wings to jedno z najważniejszych wyróżnień polskiej branży public relations, przyznawane projektom najbardziej wyróżniającym się pod względem jakości, skuteczności i kreatywności. W tegorocznej edycji, organizowanej przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, zgłoszono 211 kampanii, a o nagrodach zadecydowało 95 ekspertów – liderów i praktyków rynku. Podczas gali finałowej w warszawskiej Fabryce Norblina wręczono 32 statuetki w 28 kategoriach oraz dwie Nagrody Specjalne SAPR, w tym tę, która trafiła do Banku Pekao S.A.
„Bajki Oszczędzajki” są dostępne do odsłuchania na stronie: https://www.pekao.com.pl/bajki

2 godzin temu


