Benefit Systems inwestuje w sieć klubów w Polsce i zagranicą

4 miesięcy temu

Benefit Systems przewiduje, iż w tym roku nakłady inwestycyjne będą istotnie wyższe rok do roku, spółka chce zacząć aktywniej inwestować na rynkach zagranicznych – poinformował na konferencji Marcin Fojudzki. Jak poinformował, dywidenda za 2023 rok może być istotnie wyższa rdr. członek zarządu Benefit Systems

– 2024 rok to okres przejściowy, gdzie ciągle jeszcze konsolidujemy i chcemy być aktywni na polskim rynku, jeżeli chodzi o inwestycje, a również zaczynamy być zdecydowanie bardziej aktywni na rynku zagranicznym – dodał członek zarządu.

Ścieżka rozwoju sieci

Benefit Systems oczekuje w tym roku ok. 15 otwarć w Polsce oraz minimum 20 na rynkach zagranicznych. W planach jest zwiększenie wydatków na rozwój produktów oraz IT.

Firma przez cały czas też analizuje rynek pod kątem możliwości inwestycyjnych i M&A. Od początku roku spółka kupiła 5 klubów w Polsce oraz 3 za granicą. Od końca pierwszego kwartału wydatki wyniosły już ok. 160 mln zł. Na początku kwietnia spółka zapłaciła podatek dochodowy za 2023 rok w wysokości 81 mln zł. Wypływy środków dotyczyły też m.in. nabycia sieci Good Luck (25 mln zł), inwestycji w SmartLunch (39 mln zł) i w sieci Orlando FIT w Chorwacji (ok. 23 mln zł).

Pozytywne trendy rynkowe

Grupa Benefit Systems kontynuuje dynamiczny rozwój, któremu sprzyjają utrzymujące się pozytywne trendy rynkowe. Pierwszy kwartał br. Grupa zakończyła 28% wzrostem przychodów r/r (801,1 mln zł), zyskiem operacyjnym bez wpływu wyceny Programu Motywacyjnego na poziomie 130,6 mln zł (wzrost o 95%) oraz zyskiem netto wyższym o 76% (92,1 mln zł). Po zakończeniu okresu raportowania Grupa przekroczyła próg 2 mln kart sportowych i podtrzymuje cel wzrostu ich liczby o 230 tysięcy w całym 2024 r.

– Wyniki Grupy potwierdzają skuteczność strategii oraz naszą zdolność do jej realizacji. Wszystkie obszary biznesowe kontrybuują w tej chwili do wzrostu zysku Grupy, a w przypadku Segmentu Polska istotnie zwiększa się znaczenie wyników generowanych przez własne sieci fitness. Dla naszych klubów był to rekordowy kwartał, w którym zysk operacyjny zwiększył się blisko trzykrotnie w stosunku do analogicznego okresu w 2023 r., a liczba karnetów B2C wzrosła o ponad 30% r/r. Dzięki rozwojowi oferty i stałej poprawie jakości świadczonych usług, a także nowym lokalizacjom (otwarcia i akwizycje) systematycznie wzrasta liczba wizyt generowanych przez użytkowników naszych kart sportowych. Chcemy utrzymać dynamiczne tempo rozwoju Grupy, dlatego analizujemy rynek pod kątem inwestycji i potencjalnych akwizycji – mówi Marcin Fojudzki, członek zarządu Benefit Systems, i dodaje: Mocny wynikowo pierwszy kwartał we wszystkich obszarach naszej działalności pozwala nam utrzymać założenia dotyczące realizacji celów wzrostu Grupy w 2024 roku.

W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wyniosły 801,1 mln zł i były o 28% wyższe, niż w analogicznym okresie w 2023 r. Wpływ na wyniki miał wzrost wolumenu kart sportowych i karnetów o ok. 15% r/r oraz zmiana średniego ARPU na wszystkich rynkach o niskie kilkanaście procent r/r. Grupa odnotowała 130,6 mln zł zysku operacyjnego oczyszczonego o wpływ wyceny Programu Motywacyjnego oraz 92,1 mln zł raportowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (wobec 52,4 mln zł zysku netto rok wcześniej). Grupa zakończyła kwartał z pozycją gotówką netto 506 mln zł.

Segment Polska

Segment Polska odnotował wzrost przychodów o 34% r/r, osiągając wynik 581,8 mln zł w pierwszym kwartale. Liczba kart w Polsce wzrosła o 15% do poziomu 1508,8 tys. sztuk, liczba karnetów B2C wyniosła 258,4 tys. (wzrost o 35% r/r). Na koniec marca br. Benefit Systems zarządzał 224 klubami fitness. Dzięki intensywnej pracy nad jakością oferty oraz taktycznym przejęciom na kluczowych rynkach (m.in. InterFit Club na Śląsku czy Good Luck Club na Pomorzu) Spółka kontynuuje wzrost udziału wizyt fitness we własnych klubach.

Segment Zagranica

Segment Zagranica, uwzględniający działalność Grupy na pięciu rynkach (Czechy, Słowacja, Chorwacja, Bułgaria i Turcja), zwiększył swoje przychody o 15% r/r (219,3 mln zł), podczas gdy zysk operacyjny wzrósł o 55% r/r do 25,4 mln zł. Na koniec marca br. grupa posiada 31 obiektów fitness zagranicą, a liczba kart wyniosła 487,8 tys. sztuk. W kwietniu b.r. Grupa dokonała przejęcia 3 klubów fitness w Zagrzebiu, powiększając rozwijaną od początku 2024 roku sieć klubów własnych w Chorwacji.

Idź do oryginalnego materiału