Biedronka wraca z 11. edycją konkursu literackiego "Piórko". Sieć nie oszczędza i potwierdziła, iż ponownie wygrani mogą liczyć na wielkie pieniądze. Znamy zasady i tegoroczne hasło przewodnie.
Biedronka wraca z konkursem "Piórko"
W najnowszym komunikacie Biedronki jedną z głównych ról grają pieniądze. Niemniej tym razem nie chodzi o akcję promocyjną, czy specjalną ofertę, która pozwoli na oszczędności osobom robiącym zakupy w popularnej sieci. Biedronka szuka debiutantów i gotowa jest im sporo zapłacić. Do dwóch osób trafi po 100 tys. zł. Reklama
Konkurs "Piórko" Biedronki wróciło. Sieć w oficjalnym komunikacie potwierdziła, iż ruszyła 11. edycja plebiscytu skierowanego do zdolnych debiutantów. Szansę na zdobycie pieniędzy mają osoby, które piszą i ilustrują, a także dobrze czują się w tematyce dziecięcej, gdyż trzeba stworzyć opowiadanie dla najmłodszych. W drugim etapie, gdzie zmierzą się zdolni ilustratorzy i graficy zadaniem będzie stworzenie oprawy graficznej do książki wyłonionej w I etapie. Jakie dokładnie są zasady konkursu Biedronki?
Zasady konkursu "Piórko" Biedronka 2025
Konkurs Biedronki składa się z dwóch etapów. W 2025 r. hasłem plebiscytu jest "Możecie stroszyć piórka" i jak wyjaśnia sieć, jest to nawiązanie do odwagi w prezentowaniu swojej twórczości, co ma zachęcić autorów do tego, aby nie krępowali swojej kreatywności.
Zasady konkursu Biedronki na stworzenie książki dla dzieci są znane. najważniejsze jest to, iż całe wydarzenie skierowane jest w stronę debiutantów, a więc osób, które nie mają na swoim koncie profesjonalnej publikacji książkowej z nadanym numerem ISBN. Co więcej, warunkiem koniecznym jest również posiadanie polskiego obywatelstwa i przygotowanie tekstu w ściśle określonych ramach.
Pierwszy etap konkursu "Piórko" trwa do 20.03.2025 r. Osoby chcące zawalczyć o publikację i nagrodę pieniężną powinny do tego terminu dostarczyć opowiadanie dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Tekst ma zawierać się w przedziale od 20 do 60 tysięcy znaków (włącznie ze spacjami), a sam temat jest dowolny. Gotowy tekst należy do 20 marca wgrać i zarejestrować przez specjalną stronę konkursową (https://piorko.biedronka.pl/).
Co ważne, część osób może zwiększyć swoje szanse na wygraną. Regulamin konkursu Biedronki przewiduje bowiem, iż każdy uczestnik ma prawo do przesłania maksymalnie 3 tekstów, które oceni specjalnie wybrane jury.
Biedronka chce promować czytelnictwo
11. edycja konkursu Biedronki właśnie się rozpoczęła, a oficjalnie zakończy się dopiero 13.11, gdyż to dopiero wtedy we wszystkich sklepach sieci Biedronka pojawi się gotowa książka. Wcześniejsze etapy zawarte są w terminach: 13.02-20.03 w przypadku etapu I skierowanego do pisarzy oraz 16.05-01.07 w przypadku II etapu konkursu Biedronki, gdzie zmierzą się ilustratorzy.
"Konkurs otwiera drzwi do świata literatury dziecięcej dla debiutujących twórców. Jest nie tylko szansą na debiut w świecie książek dla dzieci, ale także niezwykłą przygodą twórczą. (...) Konkurs od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem i przyczynia się do wzbogacenia literatury dziecięcej o nowe, wartościowe pozycje. Dzięki niemu na rynku pojawiło się już 10 książek, które zdobyły serca małych czytelników i ich rodziców, trafiając do tej pory już do ponad 580 000 polskich domów" - wyjaśnia Biedronka w specjalnym komunikacie.
Agata Jaroszewska