Spółka BLIK Romania uzyskała zgodę tamtejszego banku narodowego na prowadzenie działalności. Oznacza to, iż system BLIK będzie mógł być dostępny dla rumuńskich dostawców usług płatniczych.
Zakończenie długiego procesu
BLIK Romania to spółka zgłoszona do Rejestru Handlowego w Rumunii w grudniu 2022 roku. Oficjalnie start jej działalności został ogłoszony w marcu 2023 roku. W czasie funkcjonowania spółki prowadzono prace nad dostosowaniem systemu do lokalnych wymagań regulacyjnych i prawnych. W dniu 1 października 2024 roku Bank Narodowy Rumunii (BNR) wydał autoryzację na prowadzenie przez BLIK Romania działań na tamtejszym rynku.
„Przyznana przez BNR autoryzacja na prowadzenie działalności to najważniejszy krok w rozwoju BLIKA w Rumunii, która jest jednym z ważniejszych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zwłaszcza pod kątem wzrostu e-commerce. Dynamiczny rozwój sektora cyfrowego i rosnąca popularność transakcji bezgotówkowych stwarzają doskonałe warunki do wdrożenia nowoczesnego rozwiązania płatniczego, jakim jest BLIK […]” – powiedział Ryszard Drużyński, prezes zarządu BLIK Romania.
Strategia rozwoju w Rumunii
Jednocześnie BLIK Romania pracowała nad strategią rozwoju opartej na specyfice rumuńskiego rynku. W pierwszej fazie administrator systemu chce skupić się na wprowadzeniu go do tamtejszego sektora e-commerce. Dzięki decyzji BNR, BLIK będzie dostępny dla wszystkich dostawców usług płatniczych uprawnionych do akceptowania transakcji płatniczych i wydawania elektronicznych instrumentów płatniczych w Rumunii.
BLIK Romania pozostaje także otwarty na rozmowy z poszczególnymi podmiotami dynamicznie rozwijającego się rumuńskiego sektora online.