Boeingi 737 MAX 7 trafią do Europy! Linia z Luksemburga pierwszym klientem

1 rok temu

Luksemburski przewoźnik Luxair został pierwszą europejską linią, która zamówiła samoloty Boeing 737 MAX 7. Narodowy przewoźnik Luksemburga zamówił cztery jeszcze niecertyfikowane samoloty podczas pokazu lotniczego Paris Air Show.

Luxair kupuje samoloty Boeing 737 MAX 7

Luksemburskie linie lotnicze Luxair zamówiły cztery samoloty Boeing 737 MAX 7, stając się pierwszym klientem tego typu maszyn w Europie. Nowe maszyny pozwolą przewoźnikowi rozszerzyć sieć połączeń i częstotliwość lotów w całej Europie. Dodatkowe samoloty wzmocnią flotę przewoźnika, która już wcześniej w tym roku została już wzmocniona zamówieniem na cztery 737 MAX 8. Boeing zgodził się dostosować umowę z Luxair dotyczącą samolotów MAX 8 do sytuacji finansowej linii lotniczej. Jak informuje portal Simple Flying, zamiast sprzedać wszystkie cztery samoloty przewoźnikowi od razu, zgodzili się podzielić zamówienie na dwie części. Pierwsze dwa samoloty, które mają zostać dostarczone w nadchodzących tygodniach, będą wynajmowane przez linie lotnicze, aby przygotować je na ruchliwy nadchodzący letni sezon w Europie. Pozostałe dwa zostaną nabyte przez przewoźnika na własność.

Boeing

Chociaż Boeing przez cały czas pracuje nad certyfikacją modelu 737 MAX 7, producent jest pewny, iż Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wyda decyzję do końca bieżącego roku. Wprowadzenie floty samolotów 737 MAX 7 przez Luxair zapewni linii lotniczej większą elastyczność w ramach sieci europejskiej oraz poprawi parametry ekonomiczne dzięki paliwooszczędnemu projektowi samolotu. Zgodnie z oświadczeniem Boeinga, firma konsekwentnie dąży do zrównoważonego rozwoju, co znajduje odzwierciedlenie w zaawansowanym projekcie samolotów MAX 7 i MAX 8. Średnio każdy samolot 737 MAX może rocznie zaoszczędzić choćby osiem milionów funtów emisji CO2 w porównaniu do zastępowanych przez niego samolotów. Według producenta, nowe samoloty są również cichsze, generując o 50% mniej hałasu niż zastępowane przez nie samoloty.

Kontynuujemy inwestycje w rozwój Luxair i to porozumienie dotyczące czterech Boeingów 737-7 to kolejny krok w kierunku zapewnienia długoterminowej przyszłości dla naszej narodowej linii lotniczej. Ten rodzaj samolotu idealnie pasuje do Luxair i spełni wymagania rynku. Z 160 miejscami dla pasażerów, 737-7 zapewni elastyczność w sieci połączeń Luxair, jednocześnie znacznie ograniczając zużycie paliwa. To pomoże nam zbliżyć się do naszego zobowiązania dotyczącego zrównoważonych lotów, jednocześnie ponownie potwierdzając nasze poparcie dla obietnicy zerowych emisji do 2050 roku, zgłoszonej przez IATA – skomentował Gilles Firth, dyrektor generalny Luxair.

Przewoźnik znacznie powiększy flotę

Według danych z ch-aviation, w tej chwili przewoźnik operuje flotą 21 samolotów. Jak informuje portal Simple Flying, oprócz obecnej floty Boeinga, składającej się z czterech samolotów 737-700 nowej generacji i czterech 737-800, linie lotnicze eksploatują również 11 samolotów De Havilland Canada Dash 8 Q400 oraz dwa wynajęte od German Airways samoloty Embraer ERJ 190-100LR.

Jesteśmy zachwyceni, iż Luxair zdecydował się rozbudować swoje zamówienie na 737 MAX 8, wybierając model 737 7 i tym samym stając się pierwszym klientem tego typu samolotu w Europie. 737 7 doskonale nadaje się do sieci Luxair, płynnie integrując się z istniejącą flotą i zwiększając zdolności na regionalnych trasach. Wybierając 737 7, Luxair będzie operować wspólną flotą, co pozwoli na przenoszenie samolotów w zależności od potrzeb sieci, zwiększając lub zmniejszając zdolności w zależności od sezonowości i popytu, zapewniając maksymalną rentowność przez cały rok – stwierdził Brad McMullen, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu globalnego w Boeing Commercial Airplanes.

Według linii lotniczej, jej nowa flota 737 MAX będzie oferować nowoczesne wzornictwo siedzeń, zapewniając pasażerom bardziej komfortowe wrażenia z lotu. Klienci będą także mieli do dyspozycji przestronniejszą kabinę oraz większe schowki nad głowami, mogące pomieścić więcej bagażu podręcznego.

Kraków Airport otrzyma nowy terminal cargo. Budowa już ruszyła

Idź do oryginalnego materiału