Breedx – hodowla dla konsumenta, a nie dla towaru

1 dzień temu

„Hodowla dla konsumenta, a nie dla towaru” – takim hasłem kieruje się Breedx. To izraelska firma nasienna zajmująca się hodowlą i wprowadzaniem na rynek innowacyjnych warzyw.

Firmę nasienną Breedx wyróżnia nowatorskie podejście i zorientowanie na potrzeby konsumenta. Zaś hodowca jest otwarty na współpracę z polskimi plantatorami.

Ponad 20 lat doświadczenia w hodowli warzyw

Firma Breedx powstała w 2017 r. Ściśle mówiąc, założyli ją weterani z branży hodowli warzyw z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Mianowicie, spółką kierują: Lior Carmeli, Ohad Zuckerman i Moshe Bar.

Nasza firma została założona przez ludzi, którzy pochodzą z tej branży i mają ponad 20-letnie doświadczenie w hodowli — wyjaśnia Ziva Razon, kierownik ds. marketingu i sprzedaży w Europie, odpowiedzialna również za budowanie marki Pepperito.

Izraelska firma nasienna skupia się na specjalistycznych warzywach ukierunkowanych na potrzeby konsumentów. Breedx opracowuje odmiany premium, które przynoszą unikalną wartość dodaną wszystkim partnerom w łańcuchu dostaw świeżych produktów. Ponadto firma promuje i komercjalizuje swoje innowacyjne produkty.

Pepperito — marka bezpestkowej słodkiej papryki, oferowanej jako świeża i zdrowa przekąska.

fot. Anna Maciejuk

Breedx to hodowla zorientowana na konsumenta

Podczas gdy większość firm hodowlanych kieruje swoje innowacje do plantatorów lub sprzedawców detalicznych, firma Breedx wybrała odmienną strategię.

Najważniejszą rzeczą, która odróżnia Breedx od innych firm, jest to, iż koncentrujemy się na konsumencie. W większości przypadków plantatorzy i sprzedawcy detaliczni nie przejmują się tym, czy papryka jest z nasionami czy bez, ale naszym celem jest konsument — mówi Lior Carmeli, dyrektor generalny Breedx.

Misją firmy jest tworzenie wyjątkowych, innowacyjnych i specjalistycznych produktów i oferowanie ich konsumentom. Zaś hodowla oraz późniejszy marketing skupiają się przede wszystkim na smaku oferowanych warzyw oraz wygodzie produktu dla konsumenta.

Pomidory z hodowli Breedx łączy wyjątkowy smak, chrupka konsystencja oraz długi okres przydatności do spożycia.

fot. Breedx

Dwie linie produktów Breedx

Aktualnie firma oferuje dwie linie produktów. Pierwszą jest Pepperito — marka słodkiej papryki bez pestek, oferowanej jako świeża i zdrowa przekąska. Drugą stanowią smaczne pomidory typu cherry i midi. Są to odmiany o różnych wielkościach, kształtach i kolorach owoców. Z kolei łączy je wyjątkowy smak, chrupka konsystencja oraz długi okres przydatności do spożycia.

Na razie zajmujemy się tylko dwoma gatunkami, papryką i pomidorami. Dlatego, iż wierzymy, iż będąc skupionym na tych dwóch warzywach możemy stworzyć coś innego i wyjątkowego — kontynuuje dyrektor generalny firmy Breedx.

Wsparcie plantatorów na każdym etapie

Odmiany z hodowli Breedx nie są dostępne na wolnym rynku. Firma współpracuje z plantatorami na podstawie zawartych umów partnerskich. Zaś każda umowa uzgadniana jest indywidualnie z klientem i obejmuje wsparcie firmy na każdym etapie produkcji — od wyboru adekwatnej odmiany, poprzez produkcję sadzonek i uprawę roślin, aż po kanały marketingowe produktów.

Współpraca z polskimi plantatorami i handlowcami

Izraelska firma ma swoje przedstawicielstwa we Włoszech i Holandii. Jak poinformowała naszą redakcję Ziva Razon, firmę Breedx interesuje kooperacja z polskimi plantatorami i handlowcami. Specjalistka zachęca producentów warzyw do przetestowania innowacyjnych odmian w swoich szklarniach.

Wiemy, iż polscy konsumenci lubią nasze Pepperito i konsumują je poprzez zakupy w supermarketach LIDL w Polsce. Chcielibyśmy rozszerzyć ofertę na większą liczbę sprzedawców detalicznych na rynku. Prowadzimy badania w różnych częściach Europy i chętnie dodamy do naszego zestawienia także Polskę — przekazała Ziva Razon.

Źródło: www.freshplaza.com; www.breedx.com

Idź do oryginalnego materiału