Bricomarche planuje mieć 400 sklepów i podwoić obroty do 2030

3 godzin temu

Sieć Bricomarche, należąca do Grupy Muszkieterów, planuje do 2030 r. podwojenie obrotów wobec 4,5 mld zł w 2024 r., zdobycie 20% udziału w rynku „dom i ogród” oraz rozbudowę sieci do 400 sklepów, podała spółka.

Dynamiczna ekspansja wymaga solidnego zaplecza operacyjnego, dlatego Bricomarche równolegle inwestuje w rozwój logistyki – docelowa struktura obejmie trzy centra dystrybucyjne i osiem składów budowlanych, które zapewnią obsługę 400 sklepów w Polsce. Magazyn w Modlinie, którego oficjalne otwarcie odbędzie się w IV kw. br., ma rezerwę do rozbudowy. W 2027 roku planowane jest powiększenie powierzchni magazynowej na Śląsku, co pozwoli sprostać rosnącemu popytowi, także w kanale e-commerce. Aktualnie sieć posiada 6 składów budowlanych, a w ciągu najbliższych 2 lat zostaną oddane do użytku dwa nowe obiekty, czytamy w komunikacie.

„Obroty Bricomarche w 2005 roku, czyli po 5 latach działalności, wynosiły 300 mln zł, by w 2025 roku osiągnąć prognozowany pułap 4,5 mld zł. To najlepszy dowód na siłę naszego modelu franczyzowego i determinację właścicieli sklepów. Ale to dopiero początek. W 2028 roku planujemy przekroczyć poziom 5,8 mld zł i przygotowujemy sieć do kolejnego etapu rozwoju, który obejmuje ambitne inwestycje w logistykę, technologie i nowe formaty” – powiedział prezes sieci Bricomarche w Polsce Marek Sawa, cytowany w materiale.

Bricomarché realizuje też największy w historii program modernizacji IT, obejmujący wymianę infrastruktury sieciowej (SD-WAN, Wi-Fi) oraz wdrożenie systemu SAP w sklepach. Równolegle wprowadzane są rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które automatyzują procesy zamówień, pozwalając lepiej reagować na potrzeby klientów i zwiększać efektywność operacyjną. W pierwszym kwartale przyszłego roku planowane jest uruchomienie pilotażu narzędzi AI wspierających optymalizację cen, najpierw na poziomie centrali, a następnie testowo w wybranych ośmiu sklepach, podano także.

Silnym filarem rozwoju pozostaje e-commerce: w latach 2020-2024 sprzedaż online wzrosła o 391%, a w samym 2025 r., patrząc na dane na koniec sierpnia, o ponad 25% r/r, przekazała również sieć.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2024 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału