Budowa drogi do elektrowni jądrowej. 13 chętnych w przetargu

1 dzień temu

Droga krajowa między Lubiatowem a DW213 (11 km) to jeden z dwóch odcinków trasy prowadzącej od węzła Łęczyce drogi ekspresowej S6 do planowanej elektrowni atomowej „Lubiatowo-Kopalino”. GDDKiA liczy na uzyskanie w styczniu 2025 r. decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla drugiej części drogi) między DW213 i węzłem na S6 (15 km) budowanym w ramach realizacji S6 Leśnice–Bożepole Wielkie. Zostaną wtedy otwarte oferty złożone w przetargu ogłoszonym w sierpniu 2024 r. (postępowanie dotyczyło obu fragmentów).

Głównym kryterium postępowania była cena (60%). Przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe to 30%, a na ekrany z ich posadowieniem – 10%.

Oferty w przetargu:

  • konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal – 177,90 mln zł;
  • PUT Intercor – 190,88 mln zł;
  • Budimex – 196,06 mln zł;
  • Porr – 213,76 mln zł;
  • NDI – 223,20 mln zł;
  • Mirbud – 229,24 mln zł;
  • Rubau Polska – 229,75 mln zł;
  • Strabag – 231,46 mln zł;
  • Unibep – 235,41 mln zł;
  • Mostostal Warszawa – 238,53 mln zł;
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones – 240,38 mln zł;
  • Duna Polska – 243,88 mln zł;
  • Fabe Polska – 251,23 mln zł.

Czas na opracowanie projektu, robót w terenie i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zaplanowano na 31 miesięcy bez okresów zimowych. GDDKiA planuje podpisanie kontraktu w II kwartale 2025 r. Budowa ma się zakończyć w II kwartale 2028 r.

Przeczytaj także: Przetarg na kolejową trasę do przyszłej elektrowni jądrowej. 60 km

Idź do oryginalnego materiału