Budowa odcinka linii kolejowej nr 622 – oferta konsorcjum z Budimeksem na czele oceniona najwyżej przez PLK

21 godzin temu

Polskie Linie Kolejowe oceniły najwyżej ofertę konsorcjum firm w składzie Budimex SA, Budimex Kolejnictwo SA i Ferrovial Construction (UK) Ltd. w przetargu na budowę linii kolejowej nr 622 na odcinku Podłęże R401 – Gdów oraz łącznicy nr 627. Wartość złożonej propozycji to 3,18 mld zł brutto (zakres podstawowy), co przekracza pierwotnie zakładany przez PLK budżet na poziomie 2,89 mld zł brutto. Realizacja projektu ma potrwać 38 miesięcy od podpisania umowy.

W postępowaniu przetargowym wzięło udział 6 podmiotów, jednak żadna oferta nie zmieściła się w budżecie przewidzianym przez krajowego zarządcę infrastruktury kolejowej. Budimex SA – lider konsorcjum z 75-proc. udziałem, wraz z partnerami – Budimex Kolejnictwo SA (5 proc.) i Ferrovial Construction (UK) Ltd. (20 proc.) – zaproponował najbardziej konkurencyjną cenę.

Uzyskanie najwyższej oceny od PLK nie jest równoznaczne z uznaniem oferty za najkorzystniejszą, a tym bardziej z zawarciem kontraktu. Jednak konsorcjum pod przewodnictwem Budimeksu ma bardzo duże szanse, by zostać wykonawcą tej inwestycji.

Przypomnijmy, iż na początku października Budimex SA (również jako lider), Budimex Kolejnictwo SA (partner) i Gülermak SA (partner) podpisali umowę na budowę pierwszego odcinka linii kolejowej nr 622 (Szczyrzyc – Tymbark) o wartości 2 mld zł brutto.

Zakres prac w ramach przedsięwzięcia PLK

Wykonawca inwestycji PLK będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie 17,5 km nowej linii kolejowej nr 622 oraz 1,9 km łącznicy nr 627 Podłęże R301 – Podłęże Balachówka. Zakres przedsięwzięcia wykracza daleko poza standardowe prace torowe – obejmuje budowę tunelu kolejowego, obiektów inżynieryjnych, systemów sterowania ruchem kolejowym (SRK), sieci trakcyjnej oraz kompletnej infrastruktury towarzyszącej. Ponadto przewidziano modernizację fragmentów istniejących linii nr 91 i nr 95. Zamówienie zakłada 72-miesięczny okres gwarancji i rękojmi.

Autor: Damian Malesza
Fot. Damian Malesza – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

6 ofert w przetargu PLK na budowę linii kolejowej nr 622 – wszystkie przekraczają 3 mld zł
Budowa pierwszego odcinka linii kolejowej nr 622 za 2 mld zł – umowa podpisana
Idź do oryginalnego materiału