Przed nadchodzącymi Świętami, Carrefour Polska uruchomił nowy koncept promocji i sprzedaży oferty produktów lokalnych. Wykorzystując coraz popularniejszy w Polsce trend organizowania kiermaszy bożonarodzeniowych, sieć przygotowała ze swoimi dostawcami Jarmarki Świąteczne Produktów Lokalnych.
W grudniu br., w wybranych sklepach i na terenie własnych oraz zewnętrznych galerii handlowych, pojawiły się stoiska targowe Carrefour prezentujące ofertę małych polskich rzemieślników. Inicjatywa ta ma na celu umożliwienie najmniejszym dostawcom bezpośredniego dotarcia do szerokiego grona odbiorców, a także jest nowym modelem współpracy z centrami handlowymi.
Carrefour realizując w Polsce autorski program “Kupujemy Lokalnie” aktywnie wspiera i promuje w swoich sklepach małych polskich rolników, rzemieślników i mikroprzedsiębiorców, tworząc dla nich przestrzeń sprzedażową i oferując specjalne, uproszczone warunki współpracy. Dzięki temu w sieci dostępnych jest już ponad 7500 produktów lokalnych tworzonych w oparciu o tradycyjne receptury i najwyższą jakość składników. w tej chwili Carrefour współpracuje bez pośredników z ponad 450 lokalnymi dostawcami, w tym piekarniami, masarniami czy browarami oferującymi swoje produkty choćby tylko w jednym sklepie Carrefour w swojej najbliższej okolicy. W tym modelu sieć pracuje w Polsce już, z co 8. swoim dostawcą.
Regionalne smaki i rzemiosło w nowej odsłonie na Święta
Dotychczas oferta lokalna Carrefour dostępna była tylko w sklepach stacjonarnych, jednak w tym roku sieć postanowiła uruchomić nowy kanał sprzedaży i promocji dostawców lokalnych. Korzystając z rosnącej popularności kiermaszy organizowanych przez miasta i gminy przed Świętami, sieć wystartowała z Jarmarkami Bożonarodzeniowymi Produktów Lokalnych.
Wydarzenia realizowane są zarówno w ramach sali sprzedaży sklepów Carrefour, jak i poza nią, w zależności od lokalizacji – przed linią kas największych hipermarketów lub w innych lokalizacjach na terenie galerii handlowych, w których sieć jest operatorem spożywczym. Firma zapewniła dostawcom niezbędne meble, wyposażenie, media oraz działania promocyjne, a dostawcy zadbali o produkty oraz personel.
Carrefour wprowadza nowy model współpracy z galeriami handlowymi
Jarmarki Bożonarodzeniowe Produktów Lokalnych organizowane przez Carrefour to nie tylko dodatkowa oferta handlowa dla klientów, ale także test nowego modelu współpracy z centrami handlowymi. Poprzez organizację tego rodzaju wydarzeń, partnerzy zwiększają atrakcyjności całego obiektu, częstotliwość odwiedzin oraz wydłużają czas przebywania klientów w przestrzeni handlowej, co jest szczególnie ważne w okresie przedświątecznym. W tym modelu współpracy Carrefour dostarcza do galerii format handlowym łączący lokalność i emocję zakupową, a właściciel udostępnia powierzchnię oraz wspiera działania promocyjne.
– Jarmarki Bożonarodzeniowe Produktów Lokalnych to nasz nowy pomysł na dodatkowe wsparcie i wyeksponowanie lokalnych producentów w okresie świątecznym. To właśnie wtedy klienci najchętniej sięgają po domowe przysmaki, tradycyjne wypieki czy regionalne specjały, dlatego postanowiliśmy stworzyć przestrzeń, w której małe, lokalne manufaktury mogą zaprezentować swoje wyroby w bezpośrednim kontakcie z kupującymi – mówi Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. – Inicjatywa jest również naszym pierwszym krokiem w stronę nowego modelu współpracy sieci retail i centrów handlowych, w której operator spożywczy nie jest już tylko punktem sprzedaży, ale generatorem doświadczeń i ruchu zakupowego dla całego obiektu. Jarmarki Bożonarodzeniowe tworzą nowy rodzaj relacji handlowych z klientami – taki, w którym handel jest bliżej ludzi, lokalnych smaków i emocji, a galerie stają się miejscem doświadczeń, nie tylko zakupów – dodaje Sylwester Mroczek.
Lokalni dostawcy poszukiwani
W związku z rosnącym zainteresowaniem Polaków asortymentem produktów lokalnych, Carrefour aktywnie poszukuje nowych partnerów lokalnych do współpracy. Sieć przygotowała specjalną ofertę dla wytwórców żywności i produktów rzemieślniczych powstających w krótkich łańcuchach dostaw, a także młodych przedsiębiorców oraz startupów działających w obszarze produkcji ekologicznej, naturalnej oraz produktów o specjalnych adekwatnościach żywieniowych.
W ramach przygotowanej oferty Carrefour umożliwia m.in. sezonową współpracę choćby z tylko jednym sklepem sieci, gwarantuje odbiór dostaw oraz oferuje przejrzyste zasady rozliczeń oparte na uproszczonej umowie. Sieć regularnie wspiera lokalnych partnerów poprzez organizację lokalnych i ogólnopolskich akcji promocyjno-handlowych, takich jak Tydzień Dostawców Lokalnych, które pozwalają producentom zwiększyć swoją rozpoznawalność oraz dotrzeć do nowych klientów.

13 godzin temu








![[RAPORT] Colliers: W 2026 deweloperzy parków handlowych utrzymają wysoką aktywność](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/park-handlowy2.jpg)