W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Polaków aktywnym stylem życia, Carrefour Polska stale poszerza swoją ofertę o produkty, które charakteryzują się wyższą zawartością białka, w porównaniu do ich standardowych odpowiedników. Sieć stworzyła właśnie w ponad 80 sklepach w Polsce specjalne strefy wysokoproteinowe, w których osoby aktywnie uprawiające sport znajdą już ponad 150 różnych artykułów z tej kategorii.
Badania naukowe potwierdzają, iż osoby aktywnie fizycznie powinny spożywać większe ilości białka. Pozwala ono na szybszą regenerację oraz odbudowę mięśni po treningu lub innym wzmożonym wysiłku fizycznym. W ostatnich latach widać w Polsce rosnące zapotrzebowanie na tę kategorię. Carrefour Polska postanowił ułatwić klientom poszukującym produktów o podwyższonej zawartości białka znalezienie ich w sklepach, tworząc specjalne strefy produktów wysokoproteinowych.
Strefy tematyczne w sklepach Carrefour
Nowe strefy tematyczne Carrefoura zostały zaprojektowane w taki sposób, aby klienci mogli znaleźć w jednym miejscu szeroki wybór produktów wysokobiałkowych z różnych kategorii. W asortymencie tej sieci dostępnych jest już ponad 150 takich artykułów, a wśród nich już nie tylko jogurty, desery czy serki wiejskie, ale także wędliny, makarony, mąki czy płatki śniadaniowe. Dzięki tak szerokiemu asortymentowi dostępnemu w ponad 80 sklepach, Carrefour chce stać się liderem asortymentu diet specjalnych i funkcjonalnych w Polsce, wspierając swoich klientów w zdrowych nawykach żywieniowych. Jest to jeden z głównych celów jej globalnego programu Act For Food.

– Realizując program Act For Food, Carrefour Polska chce wspierać swoich klientów w dokonywaniu odpowiednich dla nich wyborów żywieniowych, a także we wdrażaniu i utrzymaniu zdrowego stylu życia. Dlatego stale zwiększamy asortyment produktów, tzw. żywności specjalistycznej i funkcjonalnej, której chcemy być niekwestionowanym liderem na polskim rynku – podkreśla Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska. Jednym z najszybciej rosnących asortymentów w tej kategorii są produkty wysokoproteinowe. Klienci mogą w tej chwili kupić w Carrefour ponad 150 takich produktów, które zgromadziliśmy w nowo utworzonych strefach tematycznych. Klienci rozpoznają je po czarnej kolorystyce, podobnej do tej, którą stosują na opakowaniach producenci wyrobów o wysokiej zawartości białka – dodaje Piotr Lubiewa-Wieleżyński.
Żywność specjalistyczna i funkcjonalna w Carrefour
W zależności od wielkości sklepu, w ofercie Carrefour w Polsce można znaleźć choćby 1500 produktów żywności specjalistycznej i funkcjonalnej. Oprócz produktów wysokoproteinowych, sieć oferuje m.in. szeroki wybór certyfikowanych produktów wegańskich, żywności bezglutenowej, bez laktozy, dietetycznej oraz dla diabetyków. Warto podkreślić także, iż Carrefour realizując swoją strategię transformacji żywieniowej oraz program Act For Food stara się, aby produkty dla wszystkich klientów, którzy chcą prowadzić zdrowy styl życia, były dostępne w jak najniższych cenach oraz w ramach asortymentu marki własnej.
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników.