Carrefour oraz Eleport, dostawca usług infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, ogłaszają podpisanie strategicznej umowy o współpracy na polskim rynku. Umowa dotyczy uruchomienia 170 punktów ładowania przy ponad 70 obiektach handlowych należących do Carrefour, zlokalizowanych w 65 polskich miastach.
Partnerstwo to ma na celu ułatwienie dostępu Polakom do sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych, a także promowanie ekologicznych metod transportu. Projekt przyczyni się również do przyspieszenia osiągnięcia celów dot. redukcji emisji gazów cieplarnianych zgodnie z trajektorią 1,5°C, wyznaczoną przez globalną strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Carrefour.
Wspólna inicjatywa Carrefour Polska i Eleport
Umowa, która została podpisana, ustanawia wspólną inicjatywę pomiędzy Carrefour Polska, a Eleport, mającą na celu rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie całej Polski. Dzięki tej współpracy, Carrefour zaoferuje komfort swoim klientom, umożliwiając im łatwiejsze, bardziej dostępne i przyjazne dla środowiska ładowanie samochodów elektrycznych energią pochodzącą w 100 proc. z odnawialnych źródeł. Jest to zgodne z filarami planu strategicznego “Carrefour 2026” ogłoszonego przez Grupę Carrefour w listopadzie 2022 roku i zakładającego w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, m.in. znaczącą redukcję gazów cieplarnianych o 30 proc. do 2025 roku, o 50 proc. do 2030 roku oraz o 70 proc. do 2040 roku w porównaniu do roku 2019, które wyznaczone zostały trajektorią wzrostu temperatury 1,5°C. Sieć mobilizuje swoich dostawców i klientów do aktywnego włączenia się do działań w tym zakresie.
Pierwsze z objętych umową 170 punktów ładowania, które zostaną zlokalizowane przy ponad 70 obiektach należących do Carrefour w 65 polskich miastach, zostaną uruchomione jeszcze tego roku. w tej chwili realizowane są pracę związane z procesem administracyjnym oraz przygotowaniem każdej z lokalizacji do montażu urządzeń. Celem obu partnerów jest jak najszybsze uruchomieniu urządzeń we wszystkich lokalizacjach.
Ambitne cele ESG
– Głównym celem globalnej strategii Carrefour, której wyrazem jest plan strategiczny “Carrefour 2026” jest przyspieszenie transformacji firmy poprzez zobowiązanie, aby być jak najbardziej dostępnym dla klientów, budować firmę przyszłości oraz konsolidować nasz model zrównoważonego rozwoju. Wszystkie te elementy możemy odnaleźć w naszym partnerstwie z Eleport, które dodatkowo pomoże nam zrealizować jeszcze ambitniejsze cele w zakresie redukcji emisji CO2. W 2023 roku cała nasza Grupa zredukowała ją o 38 proc., co oznacza, iż 2 lata wcześniej osiągnęliśmy nasz cel jej redukcji o 30 proc. do 2025 roku, wyznaczony trajektorią wzrostu temperatury 1,5°C – mówi Agata Kopytyńska, członkini Komitetu Wykonawczego i Dyrektorka Nieruchomości, Ekspansji i Aktywów Carrefour Polska. – Wierzymy, iż rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy naszych obiektach, pomoże nam być bliżej klientów, zachęcając ich do stałego korzystania z ekologicznych rozwiązań. Jednocześnie, partnerstwo to wpisuje się w nasze działania w zakresie osiągnięcia celu zrównoważonego transportu, co jest niezwykle ważne w odpowiedzi na aktualne wyzwania gospodarcze i środowiskowe. Tą są filary, na których chcemy zbudować firmę przyszłości, jaką stać się chce Carrefour Polska – dodaje Agata Kopytyńska.
Kamień milowy dla Eleport
Z kolei Eleport, jako wiodący dostawca usług ładowania, widzi w tej współpracy szansę na dalsze poszerzanie swojej sieci i dostępności usług ładowania w Polsce.
– kooperacja z Carrefour Polska to dla nas kolejny kamień milowy wzmacniający obecność na polskim rynku. Dzięki temu partnerstwu będziemy mieli możliwość zaoferowania klientom sieci w kilkudziesięciu polskich miastach możliwości szybkiego ładowania samochodów w czasie codziennych zakupów. Szczególnie cieszy nas, iż znaleźliśmy partnera, z którym łączy nas chęć aktywnego budowania rozwiązań przyjaznych środowisku w zakresie transportu – mówi Paweł Doleciński, Dyrektor Sprzedaży w Elelport.
Umowa pomiędzy Carrefour, a Eleport stanowi krok w kierunku promowania zrównoważonego rozwoju oraz wspierania ekologicznych inicjatyw w sektorze handlu detalicznego. Planowana rozbudowa infrastruktury obejmie strategicznie położone lokalizacje w całej Polsce, co nie tylko zwiększy wygodę korzystania z samochodów elektrycznych, ale również zachęci więcej osób do rozważenia ekologicznych opcji transportu.