Polacy pokochali cashback. To coraz bardziej pożądany benefit zakupowy wśród krajowych konsumentów. Tak wynika z badania, którego wykonanie zlecił fintech Klarna.

Cashback w liczbach
Z badania SW Research zleconego przez Klarnę wynika, iż cashback jest szczególnie popularny wśród młodszych konsumentów. Znajomość tej formy benefitu zakupowego zadeklarowało aż 81% osób w wieku poniżej 24 lat. Choć wraz ze wzrostem wieku jego znajomość jest mniejsza, to w każdym wypadku jest większa niż 50%. W grupie powyżej 55 lat ten odsetek to 57%.
Cashback coraz częściej staje się także funkcją, która decyduje o wyborze konkretnego sklepu. Aż 58% ankietowanych przyznaje, iż możliwość jego otrzymania jest kluczowa dla wyboru danej platformy zakupowej. Zaledwie 5% badanych deklaruje, iż nie ma to dla nich znaczenia.
„Cashback to nie tylko dodatkowy benefit dla kupujących, ale także skuteczny mechanizm zwiększania konwersji sprzedaży. Nasi partnerzy handlowi, którzy implementują cashback w swoich e-sklepach, zyskują dostęp do szerokiej społeczności klientów Klarny oraz narzędzi, które pomagają optymalizować sprzedaż. Co więcej, program afiliacyjny Klarny umożliwia ekspansję międzynarodową. Sprzedawcy mogą dotrzeć do 85 milionów użytkowników na całym świecie, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i krajach skandynawskich, gdzie Klarna cieszy się ogromną popularnością” – podkreślił Łukasz Dwulit, Head of CEE w Klarnie.
Dane Klarny pochodzą z badania ilościowego zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research w lutym 2025 roku metodą CAWI (wywiady on-line). Przeprowadzono je na reprezentatywnej grupie 1023 Polek i Polaków powyżej 18 roku życia.

VeloBank członkiem Business Accessibility Forum

PEOview — nowy format na stronie biura prasowego Banku Pekao
Czytaj więcej

Jak założyć profil zaufany przez bank?

Jak oszczędzać pieniądze? 10 skutecznych pomysłów na odkładanie środków finansowych

5 najłatwiejszych promocji bankowych na jesień
