– Musimy pamiętać, iż przechodzimy przez miesiące dużej niepewności. Nie zapominajmy o ostatnich dwóch, trzech latach, kiedy mieliśmy do czynienia z pandemią koronowirusa i wybuchem wojny na Ukrainie. To był czas, w którym do konsumenta docierało wiele głosów niepokoju. Ogromna niepewność dotycząca przyszłości powodowała – i ciągle jeszcze powoduje – iż konsument nie czuje się w dzisiejszym świecie bezpiecznie. Wysoka inflacja jest kolejnym trendem, który pokazuje, dlaczego konsument nie czuje się pewnie. Nie widzimy wzrostu na globalnych rynkach, ciągle przeżywamy okres niepokoju pokryzysowego – mówił Piotr Palutkiewicz wiceprezes Warsaw Enterprise Institute w programie „Biznes Polska” w TV Republika. – Gdy spojrzymy na wskaźniki PKB okazuje się, iż mamy konsekwentny wzrost, który trwa już od 30 lat. Nie ma perspektyw ani prognoz, które by pokazywały, iż nasza gospodarka zacznie się kurczyć. Można uspokajająco przemówić do konsumentów, iż sytuacja wygląda stabilnie. Oczywiście żyjemy w czasie niepewności, natomiast wygląda na to, iż – jeżeli nie wydarzy się zjawisko nieprzewidziane – większych zagrożeń i niebezpieczeństw.
Cała wypowiedź dostępna jest TUTAJ.