Ciągniki McCormick na targach Agritechnica

11 miesięcy temu

Ciągniki McCormick rozświetlą targi Agritechnica dzięki komfortowi, technologii i rozwiązaniom cyfrowym. Jakie nowości przygotowała marka?

Od 12 do 18 listopada targi Agritechnica w Hanowerze w Niemczech będą miejscem spotkań profesjonalistów z branży technologii rolniczych. Wśród 2800 wystawców reprezentujących 53 kraje znajdzie się McCormick, marka należąca do grupy Argo Tractors z siedzibą w Fabbrico (prowincja Reggio Emilia, Włochy). Co interesującego z jej oferty zobaczymy na targach?

„Czerwony Duch” na targach

McCormick zaprezentuje 10 modeli, które dostarczają moc i dynamikę, a także technologię i rozwiązania cyfrowe dla rolnictwa. Obejmują one w szczególności McCormick Farm, rewolucyjną aplikację, która umożliwia inteligentne zarządzanie gospodarstwem i agronomią. McCormick Farm jest kluczem do przyszłości, umożliwiającym rolnikom zarządzanie i cyfryzację ich działań oraz kontrolowanie ich za pośrednictwem dedykowanej aplikacji. W pełni integruje się ona z innymi narzędziami cyfrowymi, takimi jak: telematyka i zdalna diagnostyka, system informacji o zarządzaniu gospodarstwem, nawigacja satelitarna i wiele innych.

Zwrócono również uwagę na design. To obszar, który McCormick powierza swojemu Centrum Stylistyki, aby kontynuować proces doskonalenia, nie pomijając zaktualizowanego wizerunku rodziny produktów. Ponadto wszystkie ciągniki posiadają specjalne wykończenie Red Spirit, które charakteryzuje się metaliczną czerwienią i czarnymi felgami.

Wśród najnowszych innowacji jest nowa kabina dla najwyższej klasy ciągników X7.6 i X8. Kabina McCormick Clever Cab została zaprojektowana i zbudowana z myślą o większej przestrzeni i komfortu. Zawiera też rozwiązania zapewniające doskonałe wrażenia operatora na pokładzie ciągnika. Nowy system reflektorów LED zapewnia optymalną widoczność na zewnątrz, zwłaszcza podczas pracy w nocy. Szyba przednia, drzwi i szyba tylna zostały wykonane w innowacyjnej technologii opracowanej przez Saint Gobain. Poprawia ona izolację termiczną zarówno latem, jak i zimą. Ponadto znacznie zwiększa komfort termiczny w kabinie. Elementy sterujące zostały przeprojektowane, aby były jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze w obsłudze. Ponadto deska rozdzielcza i interfejsy cyfrowe zostały ulepszone, aby zapewnić jeszcze bardziej satysfakcjonujące wrażenia użytkownika. Wreszcie, wygląd uzupełnia nowe plastikowe wykończenie wnętrza w stylu samochodowym.

W segmencie średniej mocy nowa przekładnia P3-Drive opracowana przez Argo Tractors debiutuje w ciągniku X5.120 nominowanym do nagrody Tractor of The Year 2024 w kategorii Best Utility.

Ciągniki McCormick X5 P3-Drive

W segmencie wielozadaniowych ciągników rolniczych McCormick wprowadza gamę X5,. Tu główną innowacją jest nowa przekładnia P3-Drive, która sprawiła, iż model X5.120, znalazł się wśród finalistów nagrody Tractor Of The Year 2024 w kategorii Best Utility.

Przekładnia 36+12 lub 48+16 z biegami pełzającymi została zaprojektowana i wyprodukowana w całości we własnym zakresie przez Argo Tractors. Umożliwia połączenie 3 przełożeń PowerShift (HML) z 4 zrobotyzowanymi biegami w każdym zakresie, oferując 12 automatycznie przełączanych przełożeń. Wszystkim steruje się wygodnie dzięki joysticka SmartPilot, korzystając z funkcji Auto PowerShift (APS). Funkcja ta automatycznie włącza bieg wraz ze wzrostem prędkości zarówno w pracach polowych (AutoField), jak i w transporcie drogowym (AutoRoad).

Obok joysticka, który oprócz przekładni steruje innymi funkcjami, w tym tylnym podnośnikiem i WOM, znajduje się nowa prawa konsola. Została ona zmieniona pod względem ergonomii sterowania i zaprojektowana z myślą o większym komforcie operatora.

Wyposażony w 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik FTP F36 o pojemności 3,6 litra, zgodny z normą Stage V, zapewnia moc od 95 do 114 KM, która jest zawsze dostępna, oraz maksymalny moment obrotowy w zakresie od 395 do 460 niutonometrów, a wszystko to w kompaktowym ciągniku o rozstawie osi wynoszącym 2354 mm.

Po raz pierwszy w tym modelu wprowadzono system ADS+ (Advanced Driving System+). Umożliwia on zaawansowane zarządzanie funkcjami układu kierowniczego, takimi jak: automatyczne wyrównanie kół w trybie drogowym, łatwe kierowanie na nierównym terenie oraz system zwiększający sztywność kierownicy wraz ze wzrostem prędkości, aby zapewnić komfort jazdy w stylu samochodowym.

To, co wyróżnia ten model na tle konkurencji i zapewnia wysoki komfort operatora (co czyni go najlepszym w swojej klasie), to połączenie amortyzowanej osi i kabiny.

MC X5 P3 Drive PowerHarrow

fot. McCormick

Wreszcie, dzięki starannej konstrukcji, układ oczyszczania spalin składający się z DOC, DPF i SCRoF jest w całości umieszczony pod maską. Zapewnia to lepszą widoczność. Sama maska, wykonana z jednego elementu, oferuje szeroki dostęp ułatwiający konserwację i czyszczenie chłodnic.

Otwarty, centralny układ hydrauliczny z potrójną pompą o wydajności 82+32 l/min gwarantuje wysoką wydajność ładowacza, tylnego i przedniego podnośnika oraz osprzętu, który można podłączyć do 5 zaworów hydraulicznych. Elektronicznie sterowany tylny podnośnik kategorii 2 o udźwigu 4500 kg jest precyzyjny i łatwy w obsłudze dzięki joystickowi SmartPilot i prawej konsoli. Natomiast przedni podnośnik kategorii 2 ma udźwig 2200 kg. Wreszcie, ładowacz czołowy M20, w 100% kompatybilny z przednim podnośnikiem, jest łatwo sterowany dzięki dedykowanego ergonomicznego joysticka.

Ciągnik jest przygotowany do montażu tylnego gniazda ISObus, satelitarnego systemu prowadzenia PSM (Precision Steering Management) i jest standardowo wyposażony w rozwiązania cyfrowe McCormick. Są to: McCormick Fleet Management do optymalnego zarządzania flotą ciągników w zakresie telematyki i zdalnej diagnostyki oraz McCormick Farm, innowacyjną aplikację, która zarządza całą agronomiczną częścią gospodarstwa, zbierając dane i udostępniając je do dziennika aktywności i magazynu.

Kolejnym mocnym punktem X5 jest jego konfigurowalność. Ta bowiem dzięki licznym opcjom wyposażenia, począwszy od dobrze znanych Premium i Efficient, jest teraz dostępna w dwóch kolejnych wersjach: Cruise i Cruise+, przeznaczonych do zastosowań, w których specyfikacje klasy podstawowej są już wystarczające, aby spełnić wszystkie wymagania operatora.

Oprócz czterech konfiguracji wersji standardowej, dostępna jest również wersja High Clearance. Występuje ona w konfiguracji Efficient, X5.100HC o mocy 95 KM i X5.110HC o mocy 102 KM. Przekładnie tych konkretnych wersji High Clearance mogą być 12+12 lub 24+24 z mechanicznym lub hydraulicznym rewersem RPS. Układ hydrauliczny oferuje pompę podwójną o wydajności 62 l/min. Maksymalny udźwig tylnego zaczepu wynosi 3900 kg (HC).

MC X5.085

McCormick X5.085 Stage V to ciągnik, który łączy moc i technologię z wszechstronnością i zwrotnością. Strategicznie umiejscowiony pomiędzy modelami X4 i X5, jest skierowany do klientów, którzy potrzebują ciągnika do transportu, pracy z ładowaczem czołowym i lekkich prac polowych. 4-cylindrowy, 8-zaworowy silnik FPT F34 o pojemności 3,4 litra, z turbodoładowaniem i elektronicznym wtryskiem Common Rail, osiąga moc 75 KM, moment obrotowy 375 Nm przy 1400 obr/min oraz rezerwę momentu obrotowego 57%, zapewniając modelowi X5.085 osiągi zwykle kojarzone z większymi ciągnikami.

X5.085 posiada homologację Stage V, wykorzystuje technologię EGR, DOC i DPF, bez SCR i AdBlue, umożliwiając w ten sposób zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony przed zanieczyszczeniem poprzez łatwiejszą instalację, która zmniejsza koszty konserwacji i eksploatacji. W modelu X5.085 wprowadzono również zupełnie nową przekładnię P3-Drive, w całości zaprojektowaną i wyprodukowaną w fabrykach Argo Tractors. Dzięki połączeniu 3 przełożeń pod obciążeniem HML, 4 przełożeń zrobotyzowanych i 4 zakresów mechanicznych, przekładnia ta oferuje 12 przełożeń automatycznych z APS (Auto Powershift) dla wszystkich zakresu oraz funkcję Stop&Action, która włącza sprzęgło, gdy wciśnięty jest tylko pedał hamulca, ułatwiając jazdę w transporcie.

MC X5.085 Mower

fot. McCormick

Aby zapewnić optymalną obsługę przekładni P3-Drive (ale nie tylko), prawa konsola została całkowicie przeprojektowana poprzez wprowadzenie zupełnie nowego joysticka SmartPilot. Pozwala on sterować wszystkimi głównymi funkcjami pojazdu jedną ręką.

W celu zwiększenia komfortu i wrażeń z jazdy wprowadzono technologię ADS+ (Advanced Driving System+). Jest to elektrohydrauliczny układ kierowniczy, który redukuje wibracje podłoża, automatycznie ustawia koła i zwiększa sztywność układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości. Ponadto ten innowacyjny system pozwala na wdrożenie funkcji EazySteer. Zmniejsza ona liczbę obrotów kierownicy do pełnego skrętu i jest przygotowana do prowadzenia satelitarnego PSM.

Otwarty centralny układ hydrauliczny z podwójną pompą o wydajności 56+32 l/min pozwala na całkowicie wydajne sterowanie 5 zaworami hydraulicznymi, tylnym i przednim podnośnikiem oraz ładowaczem czołowym. Tylny podnośnik kategorii 2 o udźwigu 3900 kg jest sterowany mechanicznie, jest precyzyjny i łatwy w obsłudze dzięki systemowi ELS (Ergonomic Lift System). Alternatywnie jest również dostępny w wersji sterowanej elektronicznie. Przedni zaczep posiada kategorię 2 i udźwig 1700 kg. Z kolei ładowacz czołowy M15, w 100% kompatybilny z przednim podnośnikiem, jest łatwo sterowany dzięki dedykowanego ergonomicznego joysticka.

Rozwiązania McCormick Digital Solutions, w tym McCormick Farm, są również dostępne dla X5.085.

Ciągniki McCormick X7.6 VT-Drive

Gama McCormick X7.6 reprezentuje rodzinę X7 z 6-cylindrowymi silnikami, zaprojektowanymi w celu zaspokojenia potrzeb nowoczesnych gospodarstw rolnych i wykonawców, zaprojektowanymi zgodnie z nową stylistyką rodziny, która pozostało bardziej agresywna. Obejmuje ona 6-cylindrowe, 24-zaworowe silniki Stage V (dzięki innowacyjnemu systemowi HI-eSCR2), Beta Power Fuel Efficiency z turbosprężarką i wtryskiem Common Rail o mocy do 240 KM.

4-zakresowa przekładnia bezstopniowa VT-Drive zapewnia doskonałe osiągi, szybkość reakcji i znacznie płynniejszą pracę. Zwłaszcza, iż system Smart Power Zero utrzymuje ciągnik w bezruchu choćby przy włączonym biegu wstecznym.

Wydajność części mechanicznych zapewnia system centralnego smarowania McCormick. Działa on we wszystkich punktach smarowania, których w modelach serii X7.6 jest 38. System wykonuje smarowanie automatycznie, co 2-3 godziny pracy, gdy ciągnik jest w ruchu. Możliwe jest również wykonywanie ręcznych cykli smarowania, np. po umyciu ciągnika. Skalibrowany wtrysk smaru gwarantuje do 6 miesięcy autonomii, zwiększając wydajność i efektywność ciągnika.

MC X7.6 z kabiną Clever Cab

fot. McCormick

Model McCormick X7.6 z przekładnią VT-Drive jest również wyposażony w elektronicznie sterowany inteligentny hamulec postojowy i system EazyGrip, który zdalnie zarządza ciśnieniem w oponach, zapewniając wysoki wzrost wydajności.

Prezentowany model X7.6 VT-Drive będzie wyposażony w nową, czterosłupkową kabinę Clever Cab z dachem posiadającym homologację FOPS i przezroczystą, otwieraną klapą zapewniającą widoczność we wszystkich kierunkach. Dla większego komfortu kabina jest wyposażona w półaktywne zawieszenie elektrohydrauliczne, a także nowy, klimatyzowany fotel obrotowy o zwiększonym o 120 mm skoku siedziska oraz nowy system audio z radiem z ekranem dotykowym kompatybilnym z Apple CarPlay i Android Auto oraz czterema głośnikami zapewniającymi doskonałe nagłośnienie.

McCormick X7.6 jest wyposażony w systemy mechatroniczne wspomagające jazdę i zarządzanie flotą, od PSM – Precision Steering Management (w połączeniu z systemem wspomagania prowadzenia) po system McCormick Fleet & Remote Diagnostic Management do kontroli floty w czasie rzeczywistym, analizy danych ciągnika, zdalnego planowania konserwacji i historii aktywności poprzez przechowywanie danych. Modele są również wyposażone w system McCormick Farm, stworzony w ramach procesu cyfryzacji promowanego przez Argo Tractors, który ułatwia zarządzanie gospodarstwem. Ciągnik jest połączony z inteligentnym i intuicyjnym systemem obsługującym ponad 400 różnych upraw. Dzięki połączeniu ciągnika z aplikacją McCormick Farm, możliwe jest przeglądanie raportów wydajności i pracy, dostęp do map z receptami oraz identyfikacja granic i przeszkód. Pozwala to na optymalne zarządzanie każdym obszarem gospodarstwa.

McCormick X8 VT-Drive

Gama obejmuje dwa modele: X8.627 i X8.631 VT-Drive o mocy odpowiednio 273 KM i 313 KM oraz 6,7-litrowy sześciocylindrowy silnik FPT N67 Stage V z elektronicznie sterowaną turbosprężarką o zmiennej geometrii eVGT, który wykorzystuje system oczyszczania spalin HI-eSCR2.

Dostępne są również dwie wersje: Efficient i Premium. Skrzynia biegów to bezstopniowa, czterostopniowa przekładnia VT-Drive z dedykowanymi obwodami hydraulicznymi. Jedną z jej wyróżniających cech jest zdolność reakcji, która pozwala na przyspieszenie z 40 metrów na godzinę do 40 lub 50 kilometrów na godzinę przy odpowiednio 1300 i 1580 obrotach na minutę, przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu zużycia paliwa.

MC X8

fot. McCormick

Prezentowany model X8.631 VT-Drive ma maksymalną dopuszczalną masę 16 000 kg i rozstaw osi wynoszący 3000 mm. Poruszanie się jest bezpieczne i stabilne, choćby na nierównym terenie. A to dzięki przedniej osi z elektronicznie sterowanym zawieszeniem równoległobocznym w standardzie.

Zamknięty układ hydrauliczny obejmuje pompę Load Sensing o wydajności 160 l/min (dostępna jest również pompa o maksymalnej wydajności 212 l/min) oraz elektronicznie sterowaną pompę układu kierowniczego o wydajności 115 l/min. Istnieje sześć tylnych i trzy środkowe elektrohydrauliczne zawory hydrauliczne o natężeniu przepływu 140 i 100 l/min oraz trójdrożny rozdzielacz z dedykowanymi szybkozłączami. Rozwiązanie to pozwala na sterowanie trzema funkcjami hydraulicznymi dzięki jednego zaworu hydraulicznego.

Tylny podnośnik może unieść do 12 000 kg, a przedni podnośnik z kontrolą położenia może unieść do 5000 kg. Dla lepszego zarządzania osprzętem dostępny jest tylny WOM z elektrohydraulicznym sprzęgłem 540E/1000E/1000 (standard) i przedni WOM z elektrohydraulicznym sprzęgłem 1000 obr/min (opcja).

Ciągnik jest wyposażony w system satelitarnego prowadzenia Precision Steering Management oraz system telematyczny McCormick Fleet & Diagnostic Management, a także niedawno wprowadzoną aplikację McCormick Farm, która umożliwia inteligentne zarządzanie gospodarstwem dzięki rozwiązaniom optymalizującym gromadzenie i wykorzystywanie danych agronomicznych oraz zarządzanie dziennikiem aktywności.

Ciągniki McCormick X6.4 P6-Drive

Zdobywca nagrody Tractor of The Year w kategorii Best Utility 2023, McCormick X6.4 P6-Drive wkracza na scenę targów Agritechnica, gotowy do podbicia publiczności. Model ten został zaprojektowany dla tych, którzy wymagają wszechstronności, wydajności i komfortu i nadaje się do pracy na otwartym polu, sianokosów i wszelkich prac wymagających użycia ładowacza.

Z rozstawem osi wynoszącym 2560 mm i 4,5-litrowym, 16-zaworowym, 4-cylindrowym silnikiem FPT NEF 45, ma maksymalną moc wyjściową od 135 KM do 155 KM w zależności od modelu i jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 50 km / h. Jednostka napędowa zgodna z normą Stage V, dzięki systemowi oczyszczania spalin HI-eSCR2.

MC X6.4 ManureSpreader

fot. McCormick

Wartością dodaną tego modelu jest przekładnia P6-Drive, zaprojektowana w Argo Tractors, z 6 biegami PowerShift i 4 zakresami oferującymi 24 + 24 przełożenia (40 + 40, z zakresem biegów pełzających). Przekładnią można sterować manualnie dzięki przycisków joysticka lub dzięki automatycznego systemu APS (Auto Powershift).

Zamknięty układ hydrauliczny wyposażony jest w pompę o wydajności 114 l/min. Może ona zasilać do 7 elektrohydraulicznych zaworów i jest w pełni sterowana dzięki joysticka. Model ten jest najlepszy w swojej klasie pod względem pojemności zbiornika: 220 litrów na paliwo i 23 litry na AdBlue®.

Posiada nową kabinę z nowym panoramicznym dachem z certyfikatem FOPS, który zapewnia doskonałą widoczność i umożliwia korzystanie z ładowacza M40 o maksymalnej wysokości podnoszenia 4,1 metra i maksymalnym obciążeniu 1900 kg. Komfort jazdy zwiększa również mechaniczne zawieszenie kabiny w połączeniu z amortyzowaną przednią osią i niezależnymi wahaczami.

Wraz z joystickiem SmartPilot Plus, wielofunkcyjny podłokietnik zawiera również przycisk MyHMF, który umożliwia nagrywanie i przywoływanie sekwencji operacji na początku i na końcu pola. Istnieją oczywiście połączenia z McCormick Farm w celu zarządzania wszystkimi działaniami cyfrowymi oraz McCormick Fleet & Diagnostic Management.

McCormick X4 TF-TM

McCormick X4T to gama ciągników gąsienicowych Stage V wyposażonych w pasywnie regenerowany filtr cząstek stałych DPF i katalizator utleniający DOC. Tylko w modelach o mocy powyżej 56 kW dodano katalizator selektywnej redukcji emisji SCR i 10,5-litrowy zbiornik AdBlue®. Modele X4.085, X4.095, X4.105, X4.110 i X4.120 oferują moc wyjściową od minimum 75 KM do maksymalnie 112 KM.

Jego wymiary i wysokość sprawiają, iż X4 TF-TM nadaje się do pracy w sadach (wersja TF) i w górach (wersja TM). Jego styl nawiązuje do nowej i cenionej stylistyki produktów opracowanej dla wszystkich nowych ciągników McCormick.

Prezentowane w Hanowerze ciągniki McCormick X4T są w wersji z kabiną wyposażoną w klimatyzację, radio i zintegrowany z dachem system filtracji. System ten chroni operatora przed kurzem, hałasem i czynnikami atmosferycznymi przez cały rok. Kabina jest innowacyjna pod względem estetyki, ergonomii, technologii, a przy tym bardzo wygodna. W przeciwieństwie do innych ciągników gąsienicowych, które montują kabinę na platformie ciągnika, X4T oferuje rozwiązanie strukturalne, dzięki czemu ciągnik jest bardziej kompaktowy również pod względem konstrukcji, łącząc komfort i estetykę.

Wersja z platformą jest również całkowicie zawieszona na podwoziu i komorze silnika. Rozwiązanie to zapewnia całkowitą izolację od ciepła i wibracji, co przekłada się na większy komfort. Widoczność do przodu i na boki oraz ergonomia są również doskonałe dzięki zoptymalizowanemu fotelowi kierowcy i bocznej konsoli sterowania.

Przekładnia 16 + 8 biegów działa z mechanicznym rewersem zsynchronizowanym (zaleta w porównaniu z konkurencją) i może być skonfigurowana z nadbiegiem, aby zwiększyć prędkość maksymalną do 15 km/h, lub alternatywnie z biegiem pełzającym, który pozwala osiągnąć minimalną prędkość 300 m/godz.

MC X4TF PowerHarrow

fot. McCormick

Gąsienice są dostępne w wersji stalowej lub gumowej. W wersji TF z rozstawem kół 1100 mm lub 1132 mm, w zależności od konfiguracji, półsmarowane gąsienice stalowe mają szerokość od 310 mm do 360 mm szerokości. Natomiast w wersji TM z rozstawem kół 1300 mm te same gąsienice są dostępne w rozmiarach 400 lub 450 mm. Gumowe gąsienice mają szerokość 400 mm w obu wersjach, a rozstaw kół wynosi 1132 mm w modelu TF i 1300 mm w modelu TM.

Pedały hamulca są zawieszone w stylu samochodowym i sterowane hydraulicznie, co zapewnia komfort i bezpieczeństwo. Zbiorniki, jeden z tyłu i jeden z boku, są ze sobą połączone i mają łączną pojemność 85 litrów, co pozwala na maksymalną autonomię pracy w ciągu dnia w polu.

Obwód hydrauliczny jest wyposażony w podwójną pompę: 28,5 l/min dla układu kierowniczego i 42 l/min dla podnośnika i zaworów hydraulicznych. Do podstawowego wyposażenia składającego się z 3 hydraulicznych zaworów można dodać 2 kolejne, aż do 5 tylnych zaworów, z opcjonalnymi 6 przednimi szybkozłączami i regulatorem przepływu.

Tylny zaczep, wzbogacony o opcjonalny ELS, Ergonomic Lift System, ma maksymalny udźwig 3150 kg w standardowej konfiguracji i 4500 kg, gdy jest wyposażony w 2 dodatkowe siłowniki hydrauliczne.

Idź do oryginalnego materiału