Nowy most nad rzeką Bystrzycą w Lublinie, o długości 50 metrów i szerokości przekraczającej 19 metrów, został wyposażony w dodatkowe wzmocnienie w postaci zawieszenia. Budowa tego obiektu pochłonęła kwotę około 38 milionów złotych, z czego ponad 32 miliony złotych pochodziły z dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.
Nowy most nad Bystrzycą już gotowy
Marszałek województwa lubelskiego, Jarosław Stawiarski, wraz z prezydentem Lublina, Krzysztofem Żukiem, dokonali oficjalnego otwarcia nowego mostu nad rzeką Bystrzycą w Lublinie. Nowy most nad Bystrzycą otrzymał nazwę na cześć byłego Prezydenta RP, Ryszarda Kaczorowskiego. Projekt ten został zrealizowany przez gminę Lublin i był wspierany finansowo ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt prac, obejmujący wyburzenie starego mostu i wzniesienie nowego, wyniósł prawie 38 milionów złotych, z czego wsparcie ze strony Unii Europejskiej wyniosło ponad 32 miliony złotych.
Wcześniej, ze względu na zły stan techniczny, na poprzednim moście nie mogły poruszać się pojazdy o masie przekraczającej 10 ton. Nowy most jest znacznie większy niż jego poprzednik, o rozmiarach wynoszących 50 metrów długości i ponad 19 metrów szerokości, a także został wzmocniony przez dodanie elementu podwieszenia. Zmienił się także układ trasy rowerowej, przechodzącej pod mostem, oraz dokonano regulacji fragmentu koryta rzeki Bystrzycy.
Szeroki zakres projektu
Celem realizowanego przez Gminę Lublin projektu jest rozwój i usprawnienie systemu komunikacji w obszarze Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (LOF) oraz promocja transportu zbiorowego i usprawnienie sieci połączeń pieszych i rowerowych. W ramach projektu wybudowano 7 zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Lublinie – przy ul. Żeglarskiej, przy ul. Józefa Franczaka „Lalka” w rejonie granicy miasta, przy al. Kraśnickiej, przy ul. Granitowej, przy ul. Zbożowej, przy ul. Osmolickiej i przy ul. Abramowickiej. Ponadto zbudowano 5 obiektów „Bike&Ride” (B&R) w Lublinie – przy ul. Żeglarskiej, przy ul. Józefa Franczaka „Lalka”, przy al. Kraśnickiej, przy ul. Zbożowej i przy ul. Osmolickiej, oraz 4 obiekty „Park&Ride (P&R) – „parkuj i jedź” w Lublinie – przy ul. Żeglarskiej, przy ul. Józefa Franczaka „Lalka” w rejonie granicy miasta, przy al. Kraśnickiej i przy ul. Abramowickiej.
Powstało też 9 miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” w Lublinie – przy ul. Żeglarskiej (2 miejsca), przy ul. Józefa Franczaka „Lalka” w rejonie granicy miasta (3 miejsca), przy al. Kraśnickiej (2 miejsca) i przy ul. Abramowickiej (2 miejsca), oraz 50 stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride”. 17 obiektów zostało dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a wspartych zostało 291 energooszczędnych punktów świetlnych.
Realizacja projektu zwiększy konkurencyjność komunikacji zbiorowej, co przełoży się na wzrost przewozów pasażerów komunikacją miejską, a w rezultacie na podniesienie atrakcyjności i konkurencyjności LOF. Realizacja projektu zapewni lepsze zrównoważenie systemu transportu, zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko i redukcję zatłoczenia motoryzacyjnego. Węzły będą integrować różne rodzaje transportu: samochodowy, trolejbusowy/autobusowy, rowerowy i pieszy – wskazuje Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Otwarto trzeci najdłuższy wiszący most w Europie. Co za gigant!
Znajdziesz nas w Google News