Ciężarówki wreszcie przejadą! Ważna inwestycja w Lublinie

1 rok temu

Nowy most nad rzeką Bystrzycą w Lublinie, o długości 50 metrów i szerokości przekraczającej 19 metrów, został wyposażony w dodatkowe wzmocnienie w postaci zawieszenia. Budowa tego obiektu pochłonęła kwotę około 38 milionów złotych, z czego ponad 32 miliony złotych pochodziły z dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.

Nowy most nad Bystrzycą już gotowy

Marszałek województwa lubelskiego, Jarosław Stawiarski, wraz z prezydentem Lublina, Krzysztofem Żukiem, dokonali oficjalnego otwarcia nowego mostu nad rzeką Bystrzycą w Lublinie. Nowy most nad Bystrzycą otrzymał nazwę na cześć byłego Prezydenta RP, Ryszarda Kaczorowskiego. Projekt ten został zrealizowany przez gminę Lublin i był wspierany finansowo ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt prac, obejmujący wyburzenie starego mostu i wzniesienie nowego, wyniósł prawie 38 milionów złotych, z czego wsparcie ze strony Unii Europejskiej wyniosło ponad 32 miliony złotych.

Wcześniej, ze względu na zły stan techniczny, na poprzednim moście nie mogły poruszać się pojazdy o masie przekraczającej 10 ton. Nowy most jest znacznie większy niż jego poprzednik, o rozmiarach wynoszących 50 metrów długości i ponad 19 metrów szerokości, a także został wzmocniony przez dodanie elementu podwieszenia. Zmienił się także układ trasy rowerowej, przechodzącej pod mostem, oraz dokonano regulacji fragmentu koryta rzeki Bystrzycy.

UMWL/Łukasz Frączek

Szeroki zakres projektu

Celem realizowanego przez Gminę Lublin projektu jest rozwój i usprawnienie systemu komunikacji w obszarze Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (LOF) oraz promocja transportu zbiorowego i usprawnienie sieci połączeń pieszych i rowerowych. W ramach projektu wybudowano 7 zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Lublinie – przy ul. Żeglarskiej, przy ul. Józefa Franczaka „Lalka” w rejonie granicy miasta, przy al. Kraśnickiej, przy ul. Granitowej, przy ul. Zbożowej, przy ul. Osmolickiej i przy ul. Abramowickiej. Ponadto zbudowano 5 obiektów „Bike&Ride” (B&R) w Lublinie – przy ul. Żeglarskiej, przy ul. Józefa Franczaka „Lalka”, przy al. Kraśnickiej, przy ul. Zbożowej i przy ul. Osmolickiej, oraz 4 obiekty „Park&Ride (P&R) – „parkuj i jedź” w Lublinie – przy ul. Żeglarskiej, przy ul. Józefa Franczaka „Lalka” w rejonie granicy miasta, przy al. Kraśnickiej i przy ul. Abramowickiej.

Powstało też 9 miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” w Lublinie – przy ul. Żeglarskiej (2 miejsca), przy ul. Józefa Franczaka „Lalka” w rejonie granicy miasta (3 miejsca), przy al. Kraśnickiej (2 miejsca) i przy ul. Abramowickiej (2 miejsca), oraz 50 stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride”. 17 obiektów zostało dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a wspartych zostało 291 energooszczędnych punktów świetlnych.

Realizacja projektu zwiększy konkurencyjność komunikacji zbiorowej, co przełoży się na wzrost przewozów pasażerów komunikacją miejską, a w rezultacie na podniesienie atrakcyjności i konkurencyjności LOF. Realizacja projektu zapewni lepsze zrównoważenie systemu transportu, zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko i redukcję zatłoczenia motoryzacyjnego. Węzły będą integrować różne rodzaje transportu: samochodowy, trolejbusowy/autobusowy, rowerowy i pieszy – wskazuje Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.

UMWL/Łukasz Frączek

Otwarto trzeci najdłuższy wiszący most w Europie. Co za gigant!

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału