Claas rozbudowuje fabrykę w Bad Saulgau, a Jaguar 1000 wchodzi na scenę

3 godzin temu

Niemcy z Bad Saulgau znów podkręcają tempo. Claas zakończył kolejny etap inwestycji w ramach programu ForageGO!. Mówimy o ponad 50 milionach euro włożonych w modernizację zakładu, który jest głównym centrum produkcji maszyn zielonkowych tej marki. Tam powstają m.in. przetrząsacze, zgrabiarki i najsłynniejsze sieczkarnie Jaguar.

Zakład zatrudnia dziś około 850 pracowników, a mimo to Claas rozbudowuje infrastrukturę dalej — bo zwyczajnie zaczęło brakować miejsca na produkcję.

Nowe centrum logistyczne gotowe przed sezonem

W ekspresowym tempie, w niespełna rok, powstało zupełnie nowe centrum logistyczne o powierzchni 9600 m². Wbrew pozorom to nie „magazyn”, tylko zaawansowany układ automatycznego sterowania częściami: od drobnicy, przez europalety, po wielkogabarytowe elementy już pomalowane.

Można w nim rozładować trzy wielkie ciężarówki równocześnie, a cały dach pokryto instalacją fotowoltaiczną o mocy 990 kWp. Budynek spełnia bardzo wyśrubowaną normę efektywności energetycznej KFW 40.

Budowa nowego zakładu w Bad Saulgau przebiegała w ekspresowym tempie. Nowa fabryka osiągnie moc przerobowa jeszcze przed sezonem 2026, fot. Adam Ładowski

Jaguar 1000 – nowy poziom mocy

Najważniejsza wiadomość dla rolników: w Bad Saulgau rusza produkcja nowej serii sieczkarni Jaguar 1000 – najmocniejszej w historii Claasa. Nowy system sterowania logistyką i produkcją w Bad Saulgau pozwalają zwiększyć wydajność bez rozbudowy fabryki „w szerz”, tylko przebudowując procesy w środku.

Równolegle startuje produkcja kilku innych dużych maszyn zielonkowych — i to już w odświeżonej hali montażowej specjalnie dostosowanej do produkcji maszyn o większych gabarytach. Claas nie owija w bawełnę: żeby zdążyć przed sezonem 2026, wracają do produkcji także pracownicy kontraktowi. Produkcja rusza pełna parą.

Nowe centrum logistyczne pozwoli na przyśpieszenie produkcji, fot. mat. prasowe

Co dalej w Bad Saulgau?

Stary, nieużywany już budynek fabryczny jest właśnie wyburzany. Na jego miejscu powstanie kolejne 10 700 m² wolnej powierzchni pod przyszłą rozbudowę.

Na rok 2026 zaplanowano uruchomienie centrum konfiguracji sprzętu (ok. 1700 m²), gdzie maszyny będą na ostatnim etapie dostosowywane do indywidualnych wymagań klientów — audyt, doposażenie, ustawienia specyficzne pod region.

Logistyka też dostała turbo

Wiosną 2025 r. ruszyło już nowe centrum wysyłkowe prowadzone przez Spedition Griesshaber. Ma 70 000 m² i przejęło całą dystrybucję gotowych maszyn Claasa.

Schemat prosty: maszyna z hali – od razu do Grieshabera – tymczasowy magazyn – wysyłka TIR-em albo kontenerem na statek. Zero przestojów. Dotychczasowa lokalizacja już „nie wyrabiała”.

Claas nie tylko odświeża fabrykę — on ją realnie skalibrował pod nowe moce produkcyjne. Jaguar 1000 to zapowiedź ofensywy w segmencie „ultra heavy”. A ponieważ Niemcy tak rozbudowują logistykę, można się spodziewać krótszych terminów oczekiwania — szczególnie od sezonu 2026.

Jeśli ForageGO! ma być pokazem siły, to wygląda na to, iż Claas dopiero się rozkręca.

Idź do oryginalnego materiału