W dobie intensywnego rozwoju e-commerce jednym z kluczowych czynników sukcesu sklepu internetowego jest szybki, wygodny i bezpieczny proces płatności. Rosnące oczekiwania konsumentów sprawiają, iż właściciele e-sklepów muszą stale poszukiwać innowacyjnych rozwiązań.
Click to Pay – nowy, globalny standard płatności kartą w internecie – ma szansę zrewolucjonizować zakupy online, przynosząc korzyści zarówno klientom, jak i właścicielom sklepów.
Co to jest Click to Pay?
Click to Pay to bezpieczny, intuicyjny i wygodny sposób płacenia kartą online. Rozwiązanie, oparte na globalnych standardach branży płatniczej opracowanych przez organizację EMVCo. (tę samą, która firmuje płatności zbliżeniowe), jest obsługiwane przez wszystkie główne sieci kartowe. Jego celem jest uproszczenie i ujednolicenie płatności internetowych na całym świecie. Dzięki Click to Pay konsumenci mogą dokonywać transakcji w e-sklepie bez konieczności każdorazowego wprowadzania danych karty płatniczej – wystarczy, iż raz zapiszą swoją kartę w profilu Click To Pay.
Kluczowym elementem tego rozwiązania jest tokenizacja danych. Zamiast przechowywać rzeczywiste informacje o karcie, system tworzy ich zaszyfrowany odpowiednik. Taka technologia nie tylko przyspiesza transakcje, ale również zwiększa bezpieczeństwo płatności online.
Korzyści dla sklepów internetowych
Aż dla 70 proc. konsumentów zbyt złożony proces płatności oraz obawy dotyczące bezpieczeństwa mogą być powodem porzucenia koszyka. Click to Pay jest odpowiedzią na te wyzwania i potrzeby kupujących w sieci. Teraz płatność kartą w internecie może odbyć się automatycznie i gwałtownie – a dla urządzeń zaufanych dzięki tylko jednego kliknięcia – bez konieczności manualnego wpisywania danych karty, czy logowania się do e-sklepów. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
Zwiększenie konwersji i obniżenie liczby porzuconych koszyków
Częstą przyczyną porzucania koszyków zakupowych są trudności związane z wyborem metody płatności lub koniecznością ponownego wprowadzania danych karty. Click to Pay eliminuje ten problem, upraszczając proces płatności do jednego kliknięcia. Dzięki temu rozwiązaniu zakupy stają się intuicyjne i szybkie, co bezpośrednio wpływa na wzrost konwersji – kluczowego wskaźnika dla wszystkich właściciela sklepu internetowego.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Tokenizacja danych w Click to Pay minimalizuje ryzyko oszustw i wycieku wrażliwych informacji. Oznacza to, iż dane karty są szyfrowane – zastępowane ciągiem znaków, tzw. tokenem. Gwarantuje to ochronę wrażliwych danych karty oraz szczegółów transakcji i sprawia, iż dla potencjalnych cyberprzestępców są niemożliwe do odczytania. W efekcie właściciele sklepów mogą oferować swoim klientom bezpieczne i nowoczesne metody płatności, budując ich zaufanie do marki.
Globalny standard – wsparcie ekspansji zagranicznej
Click to Pay jest rozwiązaniem międzynarodowym, co oznacza, iż zapisane w nim karty mogą być używane w sklepach internetowych na całym świecie. Dla polskich e-sklepów oznacza to szansę na zwiększenie liczby klientów zagranicznych i rozwój działalności na rynkach międzynarodowych bez konieczności dodatkowych inwestycji w lokalne metody płatności.
Prosta integracja i szerokie wsparcie operatorów
Wdrożenie Click to Pay nie wymaga dużych nakładów technicznych. Wielu operatorów płatności w Polsce, takich jak PayU, Przelewy24, TPay czy Autopay, już obsługuje tę technologię. Dzięki temu większość sprzedawców może oferować usługę niemal automatycznie.
Click to Pay to przede wszystkim wygoda dla konsumentów
Kupujący, którzy przy płatności kartą zapiszą ją do Click to Pay oraz dodadzą urządzenie do zaufanych, przy kolejnych zakupach zostaną automatycznie rozpoznani, a płatność będzie mogła się odbyć jednym kliknięciem. jeżeli użytkownik zapisze kartę do Click to Pay, a nie doda swojego urządzenia do listy zaufanych, podczas potwierdzania płatności kartą, będzie poproszony o wprowadzenie jednorazowego kodu przesłanego SMS-em lub wysłanego na podany adres e-mail.
Click to Pay ma potencjał stać się jedną z najbardziej preferowanych metod płatności w internecie. Jak pokazuje badanie Minds & Roses, co drugi ankietowany jest otwarty na skorzystanie z Click to Pay przede wszystkim dlatego, iż rozwiązanie gwarantuje szybkość i bezpieczeństwo transakcji. 85 proc. ankietowanych, którzy na co dzień płacą kartą za zakupy w internecie uważa, iż proces płatności dzięki Click to Pay jest łatwy i zrozumiały.
Przyszłość e-commerce z Click to Pay
Click to Pay to nie tylko nowy standard płatności, ale także istotny krok w kierunku standaryzacji i globalizacji zakupów online. Jego wdrożenie daje polskim sklepom internetowym możliwość szybkiego dostosowania się do zmieniających się potrzeb konsumentów, zwiększenia konkurencyjności na rynku oraz budowania przewagi technologicznej.
Dla właścicieli e-sklepów, którzy pragną rozwijać swoją działalność i odpowiadać na oczekiwania klientów, Click to Pay jest inwestycją, która gwałtownie się zwróci – zarówno w postaci wyższej konwersji, jak i zadowolenia klientów.
***
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Mastercard