Targi TransLogistica 2024 już za nami. Wydarzenie przyciągnęło setki wystawców oraz tysiące odwiedzających, którzy chcieli poznać ofertę firm działających w różnych segmentach branży logistycznej. Wśród tych firm był Continental, które przedstawił swoje nowości ze świata opon.
- Continental zaprezentował nowy rodzaj opon na targach TransLogistica.
- Popyt na opony do pojazdów elektrycznych – zwłaszcza autobusów – będzie rósł.
- Na przestrzeni lat całkowicie zmieniła się w Polsce sieć dróg.
Continental przedstawił na Targach TransLogistica m.in. oponę do autobusów Urban HA5, która przystosowana jest do zwiększonych przebiegów i przygotowana do autobusów z napędem alternatywnym głównie autobusów elektrycznych. Opona ma sprostać nowym wymogom, które te konstrukcje stawiają.
Obecnie coraz więcej autobusów miejskich to pojazdy elektryczne. Z najnowszych danych wynika, iż w 2023 roku 18 proc. nowo zarejestrowanych miejskich autobusów było z napędem elektrycznym. Co więcej, oczekuje się, iż liczby te będą rosły. To oznacza również wzrost zapotrzebowania na opony do tego typu pojazdów.
Drugi z produktów prezentowany na tegorocznych Targach to linia Eco. Są to opony pierwotnie projektowane pod trasy dalekobieżne, ale mogą być wykorzystywane również na krótsze dystanse. Stanie się to za sprawą coraz większych wymagań co do emisyjności transportu.
Wydaje nam się, iż tego typu opony będą coraz częściej wykorzystywane ze względu na regulacje, które wymagają od firm transportowych i producentów, żeby opony miały coraz lepsze parametry, żeby miały mniejsze opory toczenia i tym samym emisje CO2 – mówi Krzysztof Otrząsek, Head of Fleet Solutions w Continental.
Druga kwestia, to zmiana w postrzeganiu ruchu regionalnego, który w Polsce na przestrzeni ostatnich dwóch dekad zupełnie się zmienił. Stało się to głównie za sprawą rozbudowanej sieci dróg ekspresowych i autostrad.
Przybyło nam kilka tysięcy dróg szybkiego ruchu i autostrad i choćby jeżeli ktoś jeździ w ruchu regionalnym to tak naprawdę jest to jazda po drogach bardzo dobrej jakości. Wydaje nam się, iż te opony mogą się świetnie sprawdzić w takich warunkach – mówi Krzysztof Otrząsek.
Jak podaje Continental, producentowi udało się wyeliminować dwie bolączki opon paliwooszczędnych. Ze względu na poprawę parametrów, opona robi większy przebieg oraz zmieniono konstrukcję bieżnika, co sprawia, iż opony lepiej sprawdzają się w trudnych warunkach. Zdaniem Krzysztofa Otrząska ma to dobrze odpowiadać na przyszłe potrzeby rynku.
Continental testuje opony do elektrycznych ciężarówek
Znajdziesz nas w Google News