Cross-border rośnie dwukrotnie szybciej niż handel krajowy [BADANIE]

2 tygodni temu

W sierpniu 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 143 punkty, tyle samo ile w lipcu. Tak wynika z najnowszego odczytu BaseLinker Index.

Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, iż w sierpniu 2024 r. firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 14,8 proc. (r./r.), powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 14,5 proc. Średnia wartość ich koszyka wzrosła o 0,3 proc. (r./r.) i wyniosła 196 zł.

Sprzedaż transgraniczna zyskuje na znaczeniu

Sierpniowa sprzedaż w sieci wzrosła w ujęciu rocznym aż o 14,8 proc. Największe wzrosty zaobserwowano w takich kategoriach jak „zdrowie i uroda”, „motoryzacja” oraz „supermarket”. Na szczególną uwagę zasługuje imponujący wzrost sprzedaży cross-border, która w ujęciu rocznym wzrosła aż o 23 proc., a jej udział w sprzedaży ogółem wynosi już niemal 18 proc.

– Warto także zwrócić uwagę na dalszy wzrost sprzedaży transgranicznej, która od miesięcy zyskuje na znaczeniu. Produkty polskich sprzedawców są coraz popularniejsze poza Polską, a sprzedaż na międzynarodowych rynkach, m.in. dzięki łatwości wejścia na nie z ofertą poprzez rozmaite marketplace’y i automatyzacje, ma coraz większy udział w biznesie polskich przedsiębiorców – komentuje Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker.

BaseLinker Index

Wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022 i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online).

Aktualizacja uczestników indeksu nastąpiła w styczniu 2024, tak aby uwzględnić także nowe, duże przedsiębiorstwa, które zaczęły korzystać z systemu w latach 2022 i 2023. Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-border.

Idź do oryginalnego materiału