Czesi mają problem z polskimi RegioFox! Co zrobi PESA?

1 rok temu

Nowe jednostki RegioFox od polskiego producenta PESA Bydgoszcz miały poprawić komfort podróży po Czechach, ale pojawił się nieoczekiwany problem – pociągi są zbyt głośne. Skargi pasażerów potwierdziły również Czeskie Koleje, które są pierwszym klientem PESY w przypadku tych jednostek. Polski producent podobno już pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.

Polskie RegioFox są za głośne

Podczas gdy wewnątrz pociągu RegioFox podróż może wydawać się cichsza w porównaniu do wcześniejszej generacji jednostek silnikowych RegioShark, inaczej jest w przypadku hałasu na zewnątrz. Jak informuje portal Zdopravy, pasażerowie Czeskich Kolei skarżą się w mediach, iż pociągi są zbyt głośne. Hałaśliwy problem potwierdziły również Czeskie Koleje.

W ramach próbnego użytku odnotowaliśmy duży hałas zewnętrzny jednostek serii 847, a podobne uwagi otrzymaliśmy od pasażerów. W związku z tym monitorujemy hałas zewnętrzny pojazdów i będziemy naciskać na firmę PESA, aby dokonała odpowiednich modyfikacji jednostek, które poprawią komfort naszych klientów i zredukują hałas jednostki silnikowej serii 847 – powiedział rzecznik prasowy Czech Railways, Petr Šťáhlavský.

České dráhy

PESA posiada certyfikat niezależnego akredytowanego laboratorium, zgodnie z którym jednostka silnikowa serii 847 spełnia wszystkie obowiązujące normy hałasu określone przez europejskie normy TSI (w tym hałas zewnętrzny). Jednak przedstawiciel PESY na czeskim rynku, Miroslav Kupec, powiedział portalowi Zdopravy, iż problem istnieje, ale zostanie rozwiązany.

To jest okres próbny, służący do wyłapania podobnych problemów. Już w przyszłym tygodniu planujemy wprowadzić pewne modyfikacje, które powinny zapewnić cichszą eksploatację – dodał Kupec.

Duże zamówienie na „lisy”

Czeskie Koleje wprowadziły pierwsze jednostki do próbnego użytku w sierpniu. W weekend czeski przewoźnik przetestował dwa połączone składy, a od wtorku eksploatacja jednostek RegioFox zostanie rozszerzona na trasy w środkowych Czechach z Rakovníka do Berouna oraz z Berouna do Pragi przez Rudnou. Codziennie po czeskich torach będą kursować aż trzy z pięciu „lisów”, które czeski przewoźnik ma do dyspozycji w ramach próbnego użytku. Dziennie pociągi RegioFox przejadą około 1400 kilometrów i obsłużą do 38 tras w dni robocze. W pozostałych jednostkach będzie prowadzone szkolenie personelu, konserwacja eksploatacyjna i usuwanie usterek wykrytych podczas próbnego użytku.

W chwili obecnej mamy do dyspozycji pięć nowych jednostek RegioFox do próbnego użytku. Jedna jest przeznaczona dla regionu pardubickiego, a pozostałe cztery dla regionu środkowoczeskiego i Pragi. Dzięki większej liczbie jednostek możemy szkolić kolejnych maszynistów i stopniowo rozszerzać eksploatację „lisów“ na innych trasach. Przed ostatecznym zatwierdzeniem i wprowadzeniem ich do regularnej eksploatacji, pociągi muszą przejechać razem co najmniej 50 000 kilometrów, a przynajmniej jedna z nich 20 000 kilometrów. Więcej jednostek w codziennej eksploatacji przyspieszy spełnienie tego wymogu i postęp w procesie zatwierdzania jednostek do regularnej eksploatacji” – przypomina Jiří Ješeta, członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego ČD ds. przewozów pasażerskich.

České dráhy

Jak informuje portal Zdopravy, Czeskie Koleje zamówiły 76 nowych jednostek RegioFox. Jeszcze w tym roku do eksploatacji ma zostać wprowadzonych koło dwudziestu składów, a dostawy kolejnych będą kontynuowane w przyszłym roku. Maksymalna prędkość nowych pociągów wynosi 120 km/h, a moc to 750 kW. Oferują one łącznie 115 miejsc siedzących oraz przestrzenie dla pasażerów na wózkach inwalidzkich, wózków dziecięcych lub do przewozu rowerów. Są wyposażone w europejski system zabezpieczeń kolejowych ETCS oraz system komunikacji GSM-R. Od rozpoczęcia próbnego użytku jednostki RegioFox przejechały już prawie 21 000 kilometrów.

Koleje Czeskie instalują Wi-Fi 5G. PKP Intercity może zazdrościć

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału