Przewoźnik kolejowy Leo Express ogłosił dużą ekspansję z Czech i Słowacji i planuje uruchomić nowe połączenia do Niemiec oraz Polski. Przewoźnik planuje wprowadzić także 19-godzinną połączenie między Bratysławą a Oostende oraz z Koszyc do Kilonii.
Leo Express zapowiada nowe połączenia do Polski
Przewoźnik Leo Express planuje uruchomić dziesięć nowych międzynarodowych i krajowych tras od grudnia przyszłego roku. Leo Express chce rozszerzyć swoją działalność z Czech i Słowacji do Belgii, kilku niemieckich miejscowości oraz znacznie rozszerzyć swoje połączenia do Polski. Jak informuje portal Zdopravy, plany ujawniono dzięki ogłoszeniu o planowanej nowej usłudze w przewozach kolejowych pasażerskich, które przewoźnik musiał zgłosić do Urzędu ds. Dostępu do Infrastruktury Transportowej. Warto jednak zaznaczyć, iż są to dopierk plany przewoźnika, a samo ogłoszenie nie jest wiążące, co potwierdziła wcześniej firma Leo Express, wysyłając dokumenty dotyczące nowych tras, które nigdy nie zostały uruchomione.
Według listy przewoźnik planuje używać jednostek Stadler Flirt na trasach do Polski, a na pozostałych trasach klasycznych lokomotyw i wagonów pasażerskich. Nie jest jednak jasne, o jakie dokładnie pojazdy chodzi. Jak informuje portal Zdopravy, przewoźnik planuje również wejście na trasę Praga – Brno, gdzie zamierza jeździć zarówno przez Pardubice, jak i wolniejszą trasą przez Havlíčkův Brod.
Od dłuższego czasu planujemy rozwijać nasze usługi. Wspólnie z naszym strategicznym partnerem Renfe szukamy nowych rynków, ale chcemy również rozwijać usługi na istniejących rynkach. W tym roku planujemy zainwestować 100 milionów koron z rezerw kapitałowych na rozwój – powiedział rzecznik Leo Express, Emil Sedlařík.
Nowe trasy Leo Express
Oto kilka planowanych nowych tras przewoźnika:
- Praga – Frankfurt nad Menem
Codziennie, wyjazd z Pragi o 7:25, przyjazd do Frankfurtu o 14:46, powrót o 15:46 z Frankfurtu, przyjazd do Pragi o 0:14. Przez Drezno, Lipsk, Erfurt i Eisenach.
- Praga – Berlin-Gesundbrunnen
Pięć par pociągów dziennie, wyjazd z Pragi o 1:00, 7:30, 10:30, 13:30, 18:30, powrotny z Berlina o 0:54, 6:54, 12:54, 15:54 i 18:54.
- Praga – Kraków – Warszawa
Jedna para pociągów dziennie, wyjazd z Pragi o 16:00, przyjazd o 1:11. Powrót o 2:53, przyjazd o 14:28.
- Praga – Przemyśl
Jedna para pociągów dziennie, prawdopodobnie połączona z linią do Warszawy aż do Krakowa. Wyjazd z Pragi o 16:00, przyjazd do Przemyśla o 1:05, wyjazd o 2:50, przyjazd do Pragi o 14:28.
- Praga – Pardubice – Brno
Linia o czasie podróży 2 godziny i 45 minut, zatrzymująca się w Kolínie, Pardubicach, Ústí nad Orlicí, Svitavach i Blansku. Cztery pary pociągów dziennie, z Pragi o godzinie 7, 12, 15 i 20, z Brna o godzinie 8, 11, 16 i 19. Skład pociągu: lokomotywa + wagony pasażerskie.
- Praga – Havlíčkův Brod – Brno
Cztery pary pociągów dziennie, z Pragi o godzinie 8, 13, 16 i 21, z Brna o godzinie 9, 12, 17 i 20. Czas podróży wynosi 3 godziny i 3 minuty. Skład pociągu: lokomotywa + wagony pasażerskie.
- Praga – Ostseebad Binz
Dwie trasy nad Morze Bałtyckie w Niemczech. Pierwsza przez Berlin, Neusterlitz i Stralsund. Częstotliwość raz dziennie, wyjazd z Pragi o godzinie 7:00, przyjazd o 15:15. Powrotny o 16:00, przyjazd do Pragi o 0:15.
Druga trasa z Pragi przez Berlin i Eberswalde. Wyjazd o 6:15, przyjazd nad Bałtyk o 14:56. Powrót o 16:00, przyjazd do Pragi o 0:40.
- Košice – Kiel
Pod jednym zgłoszeniem znajdują się dwie linie, w tym również Bohumín – Eberswalde. Z Košic wyjazd o godzinie 7:26 przez Bohumín, Pragę, Berlin i Hamburg, przyjazd do Kilonii o 22:35. Powrót o godzinie 6:41 z Kilonii, przyjazd do Košic o 22:30. Druga linia wyjazd z Bohumína o godzinie 5:55, przyjazd do Eberswalde trasą przez Pragę i Berlin o 14:43. Powrót o 15:15, przyjazd do Bohumína o 0:10.
- Bratislava – Oostende
Najdłuższa spośród proponowanych tras o czasie podróży ponad 19 godzin. Z Bratysławy przez Břeclav i Olomouc do Pragi, następnie przez Drezno, Lipsk, Magdeburg, Hanower, Dortmund, Kolonię, Akwizgran, Brukselę, Brugię i Gandawę aż do Morza Północnego. Wyjazd z Bratysławy planowany jest na godzinę 6:20, a przyjazd do Oostende o 1:37. Powrót o godzinie 6:15, a przyjazd do Bratysławy o 1:13.
Czeski RegioJet może jeździć po Polsce! Częściowo, bo zagroziłby PKP