Daimler Trucks North America (DTNA) przekazał klientom pierwsze egzemplarze produkcyjnej wersji swojego akumulatorowo-elektrycznego samochodu ciężarowego Freightliner eCascadia. Dwa Freightlinery trafiły do Penske Truck Leasing, a kolejny do firmy dostarczającej żywność Sysco.
Daimler Trucks zakończył produkcję eCascadia
Daimler Trucks twierdzi, iż Sysco będzie korzystać z elektrycznej ciężarówki eCascadia w swojej lokalizacji w Riverside w Kalifornii. Firma otrzyma kolejne ciężarówki w najbliższych miesiącach. Sysco podpisało już wcześniej list intencyjny z Daimler Truck North America (DTNA) w sprawie zakupu do 800 ciężarówek. Drugi klient, Penske Truck Leasing, był już częścią prób terenowych, podczas których pojazdy przedprodukcyjne były testowane w obsłudze klienta. Penske twierdzi, iż dostawa ciężkich elektrycznych ciężarówek stanowi kulminację okresu wspólnego rozwoju, doskonalenia i testów terenowych, które rozpoczęły się prawie pięć lat temu.
Jako długoterminowy, zaufany partner w naszej podróży związanej z elektryfikacją, Penske odegrał integralną rolę w kształtowaniu eCascadii do tego, co jest teraz dostępne dla wszystkich klientów i czyni nasze autostrady bezpieczniejszym i czystszym miejscem dla nas i przyszłych pokoleń – powiedział David Carson, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w DTNA.
Ostra konkurencja
DTNA zaprezentowało produkcyjną wersję eCascadii o dopuszczalnej masie całkowitej 37,2 tony w maju tego roku. Klienci półciężarówki klasy 8 mogą wybierać spośród trzech opcji akumulatorów: 194 kWh, 291 kWh i 438 kWh. Mówi się, iż ta ostatnia wersja ma zasięg do 370 kilometrów, a na stacji szybkiego ładowania najmniejszy akumulator można naładować do 80 proc. w 90 minut, natomiast czas ładowania dla dwóch większych opcji to 120 minut. eCascadia jest napędzana przez oś elektryczną opracowaną w USA przez spółkę zależną Daimlera – Detroit ePowertrain i jest dostępna z pojedynczym lub podwójnym silnikiem. Wariant z jednym silnikiem ma maksymalną moc 145 kW, a wariant z podwójnym silnikiem – do 295 kW.
![](https://obserwatorlogistyczny.pl/wp-content/uploads/2022/09/Freightliner-eCascadia-3.jpg)
![](https://obserwatorlogistyczny.pl/wp-content/uploads/2022/09/Freightliner-eCascadia-2.jpg)
Ponieważ Tesla wciąż opóźniała ciężarówkę Semi i zaprezentowała produkcyjną wersję zaledwie kilka dni temu, rynek amerykański wciąż walczy o konkurencyjne pojazdy. Oprócz Freightliner pozostało Nikola i jej akumulatorowo-elektryczny Tre. Daimler Trucks współpracuje również z Cummins nad serią Cascadia z układem napędowym na ogniwa paliwowe, która ma pojawić się w Ameryce Północnej w 2024 roku.
Ciężarówka Tesla Semi już gotowa. Pierwszym klientem jest Pepsi