Decathlon stawia na zieloną energię

4 godzin temu

Decathlon podpisał umowę z GreenYellow Polska. W ramach współpracy 14 punktów sieci w całej Polsce zostanie wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne.

Rozwiązania będą zlokalizowane na parkingach – w formie carportów – oraz w bezpośrednim sąsiedztwie sklepów. Największe moduły zostaną zamontowane w Warszawie, Gliwicach i Białymstoku. Łączna produkcja energii w ciągu roku sięgnie około 3 MWp.

Innowacyjny model współpracy

Firmy współpracują w modelu PVaaS. To oznacza, iż przedsięwzięcie finansuje GreenYellow Polska, bez inwestycji po stronie Decathlon. Specjalistyczny podmiot zajmie się także opracowaniem koncepcji projektu, pozyskaniem dokumentacji oraz budową instalacji. Następnie firma będzie odpowiedzialna za nadzór wdrożonych rozwiązań przez 15 lat od ich uruchomienia.

– Wieloletnia kooperacja pozwoli nam realnie odpowiedzieć na wyzwania, z którymi mierzy się Klient. Każda z tworzonych instalacji traktowana jest indywidualnie, a jej parametry dostosowane są do potrzeb i możliwości danej lokalizacji. Dzięki rozwiązaniom szytym na miarę możemy zagwarantować długotrwałe korzyści finansowe i środowiskowe zawarte w umowie – wskazuje Anna Dobrowolska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w GreenYellow Polska.

Współpraca zmniejszy zależność Decathlon od wahań cen prądu, a także obniży koszty działalności sklepów. Wyprodukowana energia będzie zużywana na bieżące potrzeby w ramach autokonsumpcji, czyli bez wprowadzania do sieci. Dzięki temu Klient zaoszczędzi również na opłatach za dystrybucję.

Nie tylko oszczędności

Współpraca GreenYellow Polska i Decathlon przyniesie również wymierną korzyść dla środowiska. Przy zakładanej rocznej produkcji energii na poziomie około 3 tys. MWh, emisje sieci spadną o ponad 2 tys. ton ekwiwalentu CO2.

– Od lat działamy w duchu zrównoważonego rozwoju, a kooperacja z GreenYellow Polska stanowi kolejny wyraz naszej troski o planetę. Zastosowanie energii słonecznej w sklepach pozwoli nam redukować nasz wpływ na środowisko w stopniu jeszcze większym niż

dotychczas. To najważniejszy krok w naszej strategii. Dążymy do tego, aby każdy z naszych obiektów w coraz większym stopniu korzystał z odnawialnych źródeł energii. Wsparcie GreenYellow Polska w tym kontekście jest nieocenione. Dzięki temu możemy rozwijać się w zgodzie z naturą i coraz lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów – mówi Marcin Dobrzański, Lider Facility Management w Zespole Operacyjnym Decathlon Polska.

Zaangażowanie Decathlon w działania dla środowiska ma długą historię. Istotnym projektem w tym obszarze jest wdrożona w 2021 r. usługa 2nd Life, która ma na celu wydłużenie cyklu życia produktów. W jej ramach klienci sieci mogą kupić odnowiony używany sprzęt w promocyjnych cenach.

Idź do oryginalnego materiału