Monnari zmniejsza liczbę sklepów i zwiększa sprzedaż

3 godzin temu

Grupa Monnari Trade, właściciel marek odzieżowych Monnari i Femestage, w pierwszym półroczu 2024 roku zmniejszyła liczbę salonów stacjonarnych. Pomimo spadku powierzchni grupa wygenerowała przychody na poziomie 148, 4 mln zł, co oznacza wzrost o 4,2 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza roku 2023

Na koniec czerwca 2024 r. grupa Monnari posiadała 210 salonów sprzedaży (wobec 225 salonów w pierwszym półroczu 2023 r.) dla obu marek (Monnari 178 salonów, franczyza MONNARI 20 salonów i Femestage 12 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,4 tys. mkw. Tym samym spółka zmniejszyła rok do roku powierzchnię sieci o ok. 3,5 proc. i liczbę salonów o 15. W relacji do stanu na koniec 2023 r. liczba salonów spadła o 9, a powierzchnia handlowa zmniejszyła się o 0,8 tys. mkw.

Salony sprzedaży Monnar (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie. Wystrój i wyposażenie salonów utrzymane są w jednakowej dla całej sieci kolorystyce i stylistyce, nawiązującej do biało-czarno-czerwonego logo MONNARI. Ich powierzchnia, obejmująca od 70 do 559 mkw., umożliwia profesjonalną, często zmienianą ekspozycję kolekcji.

Przychody i marża

Przychody ze sprzedaży grupy Monnari w pierwszym półroczu 2024 roku wzrosły o 4,2 proc. Wyniosły one ponad 148,4 mln zł wobec 142,3 mln zł rok wcześniej.

W I półroczu 2024 r. sprzedaż w sklepach stacjonarnych Monnari I Femestage stanowiła 77,3 proc. (79,3 proc. w I pół. 2023) całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, zaś sprzedaż online 17,6 proc. (17,3 proc. w I pół. 2023), sprzedaż hurtowa i materiały ok. 5,2 proc. (3,3 proc. w I pół. 2023). Obroty segmentu nieruchomości na tle całkowitych przychodów Grupy Monnari wyniosły 3 proc.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,8 p. proc. w relacji do I półrocza 2023 r., z poziomu 60,7 proc. do 62,5 proc. Jest to najwyższa wartość z okresu I półrocza z lat ubiegłych.

Sprzedaż internetowa Od 2011 r. towary MONNARI są sprzedawane poprzez własny sklep internetowy www.emonnari.pl. W okresie objętym niniejszym Sprawozdaniem, sklep internetowy wygenerował sprzedaż na poziomie 25 270 tys. zł vs. 24 001 tys. zł w okresie porównywalnym.

Mniejsze koszty i wyższa rentowność

Dynamika wzrostu kosztów ogólnych zarządu oraz kosztów sprzedaży w pierwszym półroczu 2024 r. był dużo wolniejsza niż w ostatnich okresach sprawozdawczych, wzrost ten był na poziomie 6,2 proc. Koszty te zamknęły się sumą 85,5 mln zł w porównaniu do tego samego okresu roku 2023.. Poziom kosztów SG&A stanowi 57,6 proc. przychodów netto. Główne pozycje kosztowe Monnari to koszty wynagrodzeń oraz najmu powierzchni handlowej.

Poprawa rentowności brutto na sprzedaży oraz ograniczenie dynamiki wzrostu kosztów sprzedaży oraz kosztów ogólnych zarządu, przyniosło pozytywne efekty na poziomie wyników grupy Monnari. Zysk operacyjny w I półroczu 2024 r. wzrósł o 2,7 proc. i zamknął się sumą 6,9 mln. zł. Na poziomie wyniku netto, grupa również wygenerowała zysk w wysokości tys. 7,1 mln zł. Był to wynik wyższy o 41,4 rok do roku.

Idź do oryginalnego materiału