W dziesięciu sklepach Diverse zlokalizowanych w największych miastach w całej Polsce można już zapłacić za zakupy dzięki spojrzenia. To wszystko dzięki rozwiązaniu polskiej firmy technologicznej PayEye, która wdrożyła rewolucyjny na świecie program do płatności biometrycznych. Wcześniej testy tego rozwiązania przeprowadziła sieć Empik.
PayEye jest odpowiedzią na rosnącą popularność technologii biometrycznej. Na całym świecie 74 proc. konsumentów wyraża pozytywne nastawienie do biometrii. W Polsce 4 na 5 respondentów deklaruje, iż korzysta lub korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a wśród osób w wieku 18–25 lat każdy doświadczył ich w jakiejś formie.
Diverse jest jedną z wiodących marek odzieżowych w Polsce. Powstała w 1993 roku i od tego czasu sukcesywnie spełnia niebanalne wymagania ludzi aktywnych, ceniących wygodę, jakość oraz styl. Diverse jest obecny w ok 300 punktach detalicznych zlokalizowanych na terenie Polski. Sklepy marki funkcjonują w oparciu o najwyższe standardy sprzedaży, gwarantujące efektywne działanie oraz nadające placówce niepowtarzalny charakter.
Polski fintech
PayEye to polski fintech, który rozwija autorską technologię bezgotówkowych płatności biometrycznych w sklepach z wykorzystaniem fuzji biometrii oka oraz twarzy. By móc przyjmować płatności w systemie PayEye przedsiębiorca musi wyposażyć się w specjalny terminal eyepos. Proces wymaga precyzyjnej kalibracji, dzięki czemu nie ma ryzyka, iż przypadkiem spojrzymy na terminal i zapłacimy. Transakcje PayEye są szybkie i bezpieczne, ponieważ każda tęczówka jest wyjątkowa – choćby prawe i lewe oko tej samej osoby są różne.