Spółka Associated British Foods, właściciel m.in. sieci Primark, zaprezentowała wstępne wyniki za drugą połowę roku finansowego, który zakończył się 13 września 2025 r.
W drugiej połowie roku wzrost sprzedaży Primarku ma wynieść około 1 proc.. Całkowita sprzedaż porównywalna Primarku w drugiej połowie roku ma być o około 2 proc. niższa niż w roku ubiegłym, ze spadkiem o 2,4 proc. w trzecim kwartale i prognozowanym spadkiem o około 2 proc. w czwartym kwartale. Na cały rok 2025 firma spodziewa się wzrostu sprzedaży Primarku o około 1 proc.
Dobre wyniki w CEE
– Jestem zadowolony z wyników Grupy w drugiej połowie roku finansowego w środowisku, które przez cały czas jest wyzwaniem, charakteryzującym się ostrożnością konsumentów, niepewnością geopolityczną i inflacją. Primark odnotował poprawę wyników handlowych w Wielkiej Brytanii i silny wzrost sprzedaży w USA, podczas gdy handel w Europie kontynentalnej był słabszy w środowisku osłabionej konsumpcji – powiedział George Weston, dyrektor generalny Associated British Foods.
Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej ma wzrosnąć o około 9 proc. w drugiej połowie roku, napędzana niedawnymi otwarciami sklepów. Sprzedaż wzrosła o 17 proc. w trzecim kwartale i ma wzrosnąć o 4 proc. w czwartym kwartale.
Międzynarodowy rozwój sieci
Primark zadebiutował w Polsce pięć lata temu, otwierając swój pierwszy sklep w Galerii Młociny w Warszawie. Od tego czasu marka dynamicznie się rozwija, rozszerzając swoją sieć do siedmiu lokalizacji, posiadając sklepy w Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi i Bydgoszczy.
Primark kontynuuje rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej. w tej chwili sieć liczy 17 sklepów na sześciu rynkach. Składają się na to sklepy w Polsce (7 sklepów), Czechach (3 sklepy), Rumunii (4 sklepy), Słowacji (1 sklep) i na Węgrzech (1 sklep).

1 miesiąc temu




![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)



