Esotiq & Henderson, polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej, przedstawił wstępne wyniki finansowe za styczeń 2025 roku. Według danych skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w tym okresie przez spółkę wyniosły ponad 26 mln zł i były wyższe o 9 proc. od przychodów uzyskanych w styczniu 2024 roku.
Przychody Esotiq & Henderson ze sprzedaży internetowej w styczniu 2025 r. wyniosły ok. 10,7 mln zł. To wzrost o 73 proc. rok do roku.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Esotiq & Henderson wyniosła 62 proc. i była niższa o 1,3 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w styczniu roku poprzedniego.
Wzrost powierzchni handlowej
Powierzchnia handlowa spółki w styczniu 2025 r. wynosiła 18 374 mkw. i była większa o 2 proc. w porónaniu do roku ubiegłego.
Spółka Esotiq & Henderson specjalizuje się w projektowaniu i sprzedaży bielizny damskiej i męskiej. Na koniec III kw. 2024 roku zarządzała siecią 265 salonów w Polsce i 24 za granicą: w Niemczech, Ukrainie, Łotwie, Macedonii, Serbii, Słowacji i Mołdawii.
Prowadzi też sprzedaż przez własne platformy e-commerce oraz zewnętrzne platformy marketplace, zapewniające szerokie dotarcie do klientów. W 2011 roku firma została zadebiutowała na rynku NewConnect, a w 2015 przeszła na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.