Chipsy Doritos już niedługo zrezygnują z trójkątnego kształtu? Fani chipsów wyróżniających się na tle konkurencji kształtem idealnym do nabierania dipów zareagowali wyjątkowo emocjonalnie na tajemniczy post zamieszczony na oficjalnym koncie Doritos. Rzecznik PepsiCo, producenta słonej przekąski, zabrał głos.
Doritos czeka rewolucja? Trójkąty i kwadraty na planszy
Na początku tygodnia na oficjalnym koncie Doritos w Wielkiej Brytanii pojawił się nietypowy post. Kwadratowy chips podpisany został krótkim i tajemniczym opisem: "The shape of things to come", co można przetłumaczyć jako zapowiedź kształtu, który ma dopiero nadejść. Reklama
Post Doritos wywołał prawdziwą burzę w komentarzach. Od sześćdziesięciu lat to właśnie trójkąty wyróżniały te chipsy wśród innych propozycji na rynku. Okazuje się, iż nie jest wykluczone, iż niedługo może dojść do zmiany.
Dziennik "The Sun" zapytał rzecznika firmy PepsiCo o znaczenie tajemniczego posta. Brytyjczycy otwarcie protestują przeciwko zmianie kształtu i nie chcą, aby firma zmieniała trójkąty na kwadraty.
Wszystko trzymane jest w tajemnicy
Rzecznik PepsiCo, czyli firmy odpowiadającej za produkcję kultowych chipsów o trójkątnym kształcie, nie rozwiał wątpliwości i obaw związanych z zapowiedzią nowego kształtu. W komentarzu dla "The Sun" padła jedynie deklaracja, iż wszystko wyjaśni się w najbliższych tygodniach, gdy ujawniane będą informacje na temat nowej wersji Doritosów.
Fani trójkątnych chipsów nie wiedzą zatem, czy kwadratowe Doritosy całkowicie zastąpią trójkątny kształt przekąski, czy będą jedynie limitowaną edycją, która pojawi się na rynku tylko czasowo. Jedyną nową wiadomością jest to, iż nowe chipsy w formie kwadratu mają mieć długość boku wynoszącą 65 mm, a więc podobną do tej, jaką ma tradycyjna trójkątna forma.
Brytyjczycy są oburzeni możliwością rezygnacji z trójkątnej wersji Doritosów. Pod zdjęciem kwadratowego chipsa na Instagramie nie brakuje ostrych słów pod adresem producenta. Jeden z internautów prosi o to, aby przestać żartować, bo "to nie jest 1 kwietnia". "Nie psujcie naszego trójkąta" - napisał ktoś inny. "Nikt tego nie chce!" - grzmi kolejna osoba.
Trójkąt to symbol Doritos
Rezygnacja z trójkątnego kształtu nie bez powodu wydaje się fanom chipsów wręcz niemożliwa. Od samego wprowadzenia na rynek na początku lat 60. chipsy miały trójkątny kształt. Bardzo gwałtownie Doritos stały się jedną z najlepiej sprzedających się marek chipsów w całej Ameryce. W 1994 r. marka weszła na rynek brytyjski, gdzie powtórzony został sukces zza oceanu.
PepsiCo stoi nie tylko za chipsami Doritos. Ten gigant branży spożywczej produkuje i sprzedaje takie kultowe produkty, jak Cheetos, Lay’s, Pepsi, czy Mirinda i Lipton.
Agata Jaroszewska