Długo wyczekiwane wzmocnienie floty pojazdów największego polskiego przewoźnika pasażerskiego najprawdopodobniej niedługo stanie się faktem. W przetargu na dostawę pięciu spalinowych pojazdów z rynku wtórnego spółka uznała za najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Public Transport Service (PTS), zatem podpisanie kontraktu jest już bardzo blisko. Choć 5 jednostek to kilka w obliczu aktualnych potrzeb taborowych POLREGIO, to zawarcie umowy będzie krokiem w kierunku poprawy jakości świadczonych usług.
Firma Public Transport Service jako jedyna zgłosiła się w postępowaniu przetargowym POLREGIO. Dostawę pięciu pojazdów wyceniła na 90,71 mln zł brutto. Złożona propozycja zmieściła się w budżecie przewoźnika, który oszacował realizację zamówienia na 91,57 mln zł brutto.
Jakie pociągi chce kupić POLREGIO?
Pociągi dla POLREGIO muszą pomieścić na pokładzie co najmniej 200 osób, z czego 120 na miejscach siedzących. Każda z jednostek musi być wyposażona we współczesne udogodnienia dla podróżnych takie jak system informacji pasażerskiej, klimatyzacja czy udogodnienia dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Dostarczone pojazdy mają zostać skierowane do obsługi tras w woj. lubuskim i wielkopolskim, by odciążyć mocno eksploatowane jednostki i poprawić odporność przewoźnika na zdarzenia losowe.
Naszym celem pozostaje zapewnianie stabilnej oferty przewozowej i dalsze budowanie zaufania podróżnych – podkreśla Wojciech Dinges, wiceprezes POLREGIO.
Spółka PTS zaprezentowała spalinowe jednostki z rynku wtórnego podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO. To pojazdy z rodziny Talent produkowane przez Bombardiera (obecnie Alstom). Tym samym najprawdopodobniej – po sfinalizowaniu wszystkich formalności – to właśnie te pociągi zasilą flotę POLREGIO.
Autor: Damian Malesza
Fot. Damian Malesza – zdjęcie poglądowe
Zobacz również:

                                                    5 godzin temu
                    






