Odcinek rozpocznie się 1,5 km na zachód od węzła Police, który zaplanowano na połączeniu z ul. Kuźnicką oraz Piotra i Pawła w Policach (prowadzą do zakładów chemicznych) oraz łącznikiem w kierunku DW114 i realizowaną w tej chwili przez gminę obwodnicą. Przy węźle powstanie obwód drogowy z centrum zarządzania tunelem. Tuż za węzłem kierowcy wjadą do tunelu, biegnącego pod instalacjami zakładów chemicznych, liniami kolejowymi, DW114, terenami portu Police i Odrą. Z obiektu auta będą wyjeżdżać około 500 m za wschodnim brzegiem Odry.
Jak będzie wyglądać droga S6 przed tunelem, w nim, a także już za podwodną częścią przeprawy? To można zobaczyć, oglądając poniższą wideowizualizację:
Najdłuższy tunel w Polsce. 10 km drążenia
Będzie to dwunitkowy obiekt, wydrążony przez maszynę TBM. Średnica zewnętrzna wyniesie niemal 15 m, a grubość obudowy 0,6 m. W tunelu zaplanowano 19 przejść między nawami, głównie na potrzeby ewakuacji w sytuacjach niebezpiecznych. Spód konstrukcji znajdzie się maksymalnie 51 m poniżej poziomu terenu, a jezdnia 45 m. Odcinki wjazdowe do przeprawy będą mieć około 0,6 km (metoda ścian szczelinowych).
Przeczytaj także: Najdłuższy tunel w Polsce. Tak ocenią oferty na budowę. Są dokumenty