Pasażerowie mogą znów korzystać z budynku dworca Toruń Wschodni, teraz bardziej nowoczesnego i przyjaznego niepełnosprawnym.

Wybudowany w 1909 r. dworzec został wyremontowany i oddany do użytku. Dziś pomimo gotyckiej architektury, budynek jest nowoczesny i przyjazny osobom z niepełnosprawnościami. W ramach inwestycji renowacji poddana została elewacja, uzupełniono ubytki w cegle oraz schodach od frontu budynku, a stolarka okienna i drzwiowa została wymieniona na wzór historycznej. Odrestaurowane zostały również herby znajdujące się na elewacji oraz witrażowe okno znajdujące nad wejściem głównym do budynku.
Wnętrze dworca zostało zaprojektowane od nowa. Podróżni do dyspozycji mają hol dworcowy, który pełni także funkcję poczekalni. Na obu końcach hali znajdują się witraże, które w ramach inwestycji zostały poddane renowacji. Znalazły się tu także nowe ergonomiczne ławki, gabloty z rozkładami jazdy oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. Zadbano również o nowe toalety oraz pokój dla opiekuna z dzieckiem.
Aby zadbać o dobro osób z niepełnosprawnościami dworzec został zaopatrzony w dotykowe tablice z planami dworca, oznaczenia w alfabecie Braille’a, ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, urządzenia wzmacniające działanie aparatów słuchowych przy kasach, obniżenie blatów okienek kasowych dla osób poruszających się na wózkach oraz windy.
Dworzec Toruń Wschodni to jedna z dwóch inwestycji realizowanych w tym mieście. W ramach programu inwestycyjnego przebudowę przechodzi także dworzec Toruń Miasto. Dzięki tym inwestycjom Toruń odzyska dwa niezwykle atrakcyjne budynki, z podkreślonymi historycznymi detalami. A podróżni będą mieli do dyspozycji nowoczesne i komfortowe przestrzenie dworcowe – mówi Paweł Lisiewicz, członek zarządu PKP S.A.
Dzięki przebudowie dworzec Toruń Wschodni stał się nie tylko bardziej przyjazny pasażerom, ale też planecie. Przy budynku powstał zbiornik do zbierania deszczówki, a nowe oświetlenie jest energooszczędne i sterowane dzięki automatyki. Ocieplenie budynku od wewnątrz, szczelniejsze okna i drzwi oraz kurtyny powietrzne pozwolą na ograniczenie strat ciepła i zapewnienie komfortu podróżnym.
Koszt przebudowy dworca wyniósł 42 mln złotych brutto. Inwestycja została dofinansowana ze środków z budżetu państwa. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A.