La Mania – polska ikona mody i designu – przeniosła swoją platformę e-commerce na infrastrukturę OVHcloud. W efekcie zyskała większą stabilność i błyskawiczne działanie platformy choćby przy pięciokrotnym wzroście liczby zamówień, zwłaszcza w okresach szczytów zakupowych, takich jak święta, Black Friday czy sezonowe wyprzedaże.
Według najnowszych prognoz Strategy&, ramienia analitycznego PWC [1], wartość polskiego rynku e-commerce przekroczy w 2028 r. 192 mld zł, natomiast raport Gemius dotyczący tej branży za rok 2024 [2] wskazuje, iż kategorie fashion, beauty i lifestyle będą w tym sektorze dominować. Dążąc do wykorzystania tego potencjału, luksusowa marka La Mania zdecydowała się na wdrożenie skalowalnej architektury informatycznej, która będzie w stanie obsłużyć każdy nagły skok odwiedzin, zamieniając większy ruch w większą sprzedaż.
Skalowalność w obliczu rosnącego popytu
W erze zakupów online marki powinny być dostępne dla klientów przez całą dobę. La Mania, która od 2010 roku wyznacza trendy w luksusowej modzie, stanęła przed wyzwaniem modernizacji infrastruktury IT w obliczu silnie konkurencyjnego rynku i rosnących oczekiwań nabywców wobec kanałów sprzedaży online.
– Platforma e-commerce marki musi sprostać rosnącej liczbie zamówień, ale i ekstremalnym skokom ruchu, np. podczas wyprzedaży sezonowych czy akcji promocyjnych. najważniejsze dla La Mania były aspekty wpływające na proces obsługi, w tym przede wszystkim płynność procesu zakupowego, minimalizację opóźnień oraz stabilność systemu – zaznacza Michał Kloczkowski, CEO e-com.house.
Udanego wdrożenia podjął się zespół e-com.house, twórców systemu dla e-commerce. Podczas realizacji firma odpowiadała za architekturę, automatyzację wdrożeń i testy obciążeniowe, czuwając nad projektem od pierwszej linii kodu po ostatni test wydajności.
Wydajna i zaufana infrastruktura informatyczna
La Mania wybrała dedykowane serwery OVHcloud wyposażone w ultraszybkie dyski NVMe i wysokowydajne procesory. Replikacja danych oraz gwarantowane poziomy SLA wyeliminowały ryzyko przerw, a umiejscowienie serwerów w polskim centrum danych OVHcloud przełożyło się na minimalne opóźnienia i płynne ładowanie zdjęć oraz wideo produktowych. W efekcie, choćby przy pięciokrotnym wzroście ruchu w trakcie świątecznych zakupów czy podczas sezonowych wyprzedaży, platforma zachowała pełną stabilność przy braku zakłóceń.
– Skalowalność nie jest dziś opcją – to warunek realnego wzrostu. Współczesny e-commerce działa pod presją pików i niezawodności, dlatego jego fundament musi być elastyczny i odporny. Nasza infrastruktura została stworzona właśnie po to, by wspierać rozwiązania, które nie tylko reagują na zmianę, ale ją wykorzystują. Przykład platformy La Mania pokazuje, iż skalowalność to dająca się zmierzyć przewaga biznesowa – powiedział Rafał Wójcik, szef sprzedaży w OVHcloud CEE.
[1] Strategy& E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój, sierpień 2024