21 kwietnia 2026 roku w EXPO Łódź odbędzie się pierwsza edycja EFFECT MICE FESTIVAL, wydarzenia, którego celem jest stworzenie ogólnopolskiej platformy spotkań, współpracy i prezentacji usług dla branży eventowej. Festiwal powstaje w centralnej Polsce, co ma ułatwić udział profesjonalistom z całego kraju i dać branży nowe miejsce do cyklicznej integracji.
Organizatorzy planują udział około 200 wystawców, którzy zaprezentują ofertę obiektów, agencji, firm usługowych i dostawców technologii. W wydarzeniu wezmą udział także wybrani goście z zagranicy, obecni w roli partnerów lub uczestników programu Hosted Buyers.
Wideo promujące wydarzenie: https://youtu.be/xNtkg8YTx-0?si=3QDW7L3HD2mAsZ75
Study Tour po Łodzi oraz Dinner & Show by Agustin Egurrola
Dzień przed adekwatną częścią festiwalu uczestnicy programu Hosted Buyers wezmą udział w wyjątkowym Study Tour po Łodzi, zaprojektowanym przez cztery łódzkie agencje eventowe. Każda z nich przygotowała własny scenariusz, ukazujący odmienne oblicza miasta – od kreatywności i sztuki współczesnej, przez neuroróżnorodność i nowe formaty pracy z uczestnikiem, po industrialne dziedzictwo i eventowe przestrzenie o dużym potencjale produkcyjnym.
Wieczorem Hosted Buyers wezmą udział w Dinner & Show wyreżyserowanym i prowadzonym przez Agustina Egurrolę, przygotowanym specjalnie na tę okazję.
– Łódź od lat rozwija segment MICE, a EFFECT MICE FESTIVAL jest doskonałą okazją, by pokazać potencjał miasta w nowej, ogólnopolskiej skali – mówi Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej. – To wydarzenie otwiera przestrzeń do współpracy między lokalnymi partnerami a branżą z całej Polski. Study Tour, Dinner & Show i format targowy tworzą razem projekt, który może na stałe wpisać się w profesjonalny kalendarz branżowy.
Format EXPO + zaplanowane spotkania 1:1
EFFECT MICE FESTIVAL wprowadza do Polski model łączący targi branżowe z obowiązkowymi i wcześniej umawianymi rozmowami między wystawcami a Hosted Buyers.
Organizatorzy dążą do pozyskania 200 Hosted Buyers, reprezentujących agencje eventowe, działy zakupów i marketingu, firmy korporacyjne oraz instytucje publiczne. Każdy Hosted Buyer odbędzie serię spotkań zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez organizatora.
Wystawcy samodzielnie określą liczbę rozmów, wybierając odpowiedni pakiet – liczba spotkań będzie zależna od wybranej opcji udziału.
Część wystawiennicza zostanie podzielona na kilka tematycznych stref, co ułatwi orientację odwiedzającym i pozwoli wystawcom prezentować ofertę w najbardziej adekwatnym kontekście. Strefy obejmą m.in.:
- Atrakcje eventowe – artyści, animatorzy, pokazy i interaktywne atrakcje dla wydarzeń.
- Technika eventowa – oświetlenie, nagłośnienie, multimedia, AV i efekty specjalne.
- Lokacje i obiekty – hotele, centra kongresowe, hale widowiskowe oraz miejsca plenerowe.
- Wedding & Celebration – dostawcy obsługujący śluby, gale i uroczystości premium, w tym agencje weddingowe.
- Wyposażenie obiektów eventowych – meble eventowe, scenografia, zabudowy i instalacje.
- Agencje eventowe & DMC – firmy specjalizujące się w kompleksowej organizacji eventów, wyjazdów i projektów MICE.
Scena w centrum EXPO – case studies z organizacji niesamowitych eventów
W centralnej części hali EXPO stanie scena kongresowa w formule silent-conference, pozwalająca na jednoczesne prowadzenie prelekcji i aktywności targowych.
Organizatorzy spodziewają się około 2000 uczestników. Na scenie zaplanowano krótkie, dynamiczne wystąpienia oparte na case studies z największych i najciekawszych wydarzeń realizowanych w Polsce – zarówno dużych produkcji, jak i mniejszych, nietypowych eventów. Prelegenci opowiedzą o procesach kreatywnych, zapleczach organizacyjnych i technicznych oraz o wyzwaniach projektowych. Na scenie nie zabraknie również znanych nazwisk, ale organizatorzy będą je odsłaniać na kolejnych etapach.
Organizatorzy podkreślają, iż program merytoryczny będzie jednym z najmocniejszych filarów festiwalu.
Wieczorna Gala Polecani w Eventach – finał festiwalu
Po zakończeniu części targowej uczestnicy przeniosą się do DoubleTree by Hilton Łódź, gdzie odbędzie się wieczorna Gala Polecani w Eventach. W wydarzeniu weźmie udział około 800 osób, w tym Hosted Buyers i przedstawiciele branży eventowej.
Podczas Gali zostaną wręczone nagrody w plebiscycie Polecani w Eventach, a po części oficjalnej rozpocznie się całonocna celebracja z muzyką na żywo, występem gwiazdy wieczoru i open barem. To kulminacyjny punkt EFFECT MICE FESTIVAL, będący jednocześnie świętem branży eventowej i podziękowaniem dla jej przedstawicieli.
– Chcieliśmy stworzyć wydarzenie, które odpowiada na realne potrzeby branży – daje przestrzeń do ekspozycji, ułatwia bezpośrednie rozmowy biznesowe i buduje relacje w formule przyjaznej, nowoczesnej i efektywnej – mówi Rafał Krzycki, organizator festiwalu. – Łódź, jako miasto centralne, doskonale skomunikowane, staje się naturalnym miejscem spotkań MICE. EFFECT MICE FESTIVAL ma być wydarzeniem, na które czeka się co roku.
Rejestracja
Rejestracja dla wszystkich, w tym wystawców i Hosted Buyers, jest dostępna na stronie: www.effectmice.pl. Udział dla przedstawicieli agencji eventowych oraz przedstawicieli działów marketingu, PR i HR firm zlecających lub samodzielnie organizujących eventy jest bezpłatny.
ORGANIZATORZY
Horeca Media Group – wydawca portalu Polecani w Eventach www.polecaniweventach.pl, organizator plebiscytu o tej samej nazwie oraz właściciel branżowej grupy eventowej na Facebooku.
Łódzka Organizacja Turystyczna (ŁOT) www.lodz.travel – to lokalne stowarzyszenie powołane do promocji turystyki w mieście. Zrzesza ponad 140 firm i instytucji z branży turystycznej działających na terenie Łodzi, wspólnie budując atrakcyjną ofertę dla mieszkańców i odwiedzających.

5 godzin temu