Einride i PostNord planują bezemisyjną dostawę listów i paczek

1 rok temu

Einride, norweska firma zajmująca się transportem towarów, pomoże firmie pocztowej PostNord w osiągnięciu celu, jakim jest korzystanie z wyłącznie bezemisyjnych ciężarówek do 2040 roku. Partnerstwo to pozwoli na redukcję emisji dwutlenku węgla o 2100 ton w ciągu trzech lat.

Einride nawiązuje współpracę z PostNord

Einride, firma zajmująca się transportem towarów i dostarczająca technologię cyfrową, elektryczną i autonomiczną, ogłosiła ekspansję na norweskim rynku i współpracę firmą pocztową PostNord. Ogłoszenie to następuje w momencie, gdy Norwegia wprowadza nowe cele zrównoważonego rozwoju, które są bardziej ambitne niż te przedstawione przez Komisję Europejską. Celem Norwegii jest osiągnięcie bezemisyjności wszystkich nowych ciężarówek do 2040 roku.

Einride

Pomimo przodującej roli w produkcji pojazdów elektrycznych, z największą na świecie liczbą pojazdów elektrycznych na mieszkańca, ciężarówki w Norwegii wciąż przyczyniają się do niemal 9% emisji dwutlenku węgla w kraju, co odpowiada 4,4 milionom ton CO2 rocznie.

Zważywszy na pionierską pracę Norwegii w elektryfikacji pojazdów osobowych, logiczne jest, iż powinni odgrywać wiodącą rolę również w elektryfikacji ciężarowych przewozów towarowych. Wdrażając naszą elektryczną flotę i rozbudowując niezbędną infrastrukturę, aby zapewnić niezawodny i wystarczający transport towarów w całej Skandynawii, zaszczyceni jesteśmy, iż możemy pomóc utrzymać Norwegię na podium w dziedzinie elektrycznego transportu – powiedział Robert Falck, założyciel i dyrektor generalny firmy Einride.

Einride nawiązał partnerstwo z firmą pocztową PostNord, odpowiedzialną za transport 35% wszystkich przesyłek pocztowych w Skandynawii, którego celem jest pełna elektryfikacja floty operatora pocztowego. Będzie to już kolejna transformacja floty PostNord po ubiegłorocznej elektryfikacji ciężarówek operatora w Szwecji.

Sieć Nordic Link

Dzięki wykorzystaniu oferty elektrycznej i cyfrowej Einride, partnerstwo obejmie ponad 1500 km tras, które wcześniej były pokonywane przy użyciu ciężarówek z silnikami spalinowymi. Według przewidywań ten krok spowoduje znaczącą redukcję emisji dwutlenku węgla choćby o 95% w porównaniu do ciężarówek z silnikami diesla, co odpowiada wyeliminowaniu 2100 ton emisji CO2 w ciągu trzech lat.

Dla PostNord to partnerstwo oznacza rozpoczęcie wdrażania zielonych korytarzy między kilkoma głównymi terminalami w Norwegii. Dzięki wykorzystaniu oferty Einride, znaczna część towarów może być transportowana przy użyciu pojazdów o zerowej emisji, co ma istotny wpływ na środowisko. To zbliża PostNord do osiągnięcia celu, jakim jest całkowite wyeliminowanie paliw kopalnych do 2030 roku – powiedziała May-Kristin Willoch, Zastępca Dyrektora ds. Zrównoważonego Rozwoju w PostNord Norway.

Podobnie jak na innych rynkach, ekosystem towarowy Einride opiera się na systemie siatki zaplanowanej, zoptymalizowanej i monitorowanej dzięki platformy Einride Saga. Siatka upraszcza zarządzanie przewozami na długie dystanse, eliminuje nieefektywności branżowe, a inteligentne przekazywanie towarów zapobiega opóźnieniom spowodowanym ładowaniem baterii lub zmianą kierowcy. Einride odpowiada za wszystkie punkty logistyczne, w tym oprogramowanie, infrastrukturę ładowania i konserwację.

Einride

Rozszerzenie działalności Einride w Norwegii poszerzy sieć Nordic Link, która została po raz pierwszy przedstawiona w 2022 roku i łączy strategiczne lokalizacje w regionie Oslo. Siatka zostanie dalej rozbudowana na południe, aby połączyć Norwegię, Szwecję, a ostatecznie Danię wzdłuż autostrady E6, umożliwiając elektryczny, cyfrowy i autonomiczny transport między państwami skandynawskimi. Celem jest nawiązanie połączenia między Nordic Link a kontynentem przed 2025 rokiem. Einride zbuduje również własną infrastrukturę ładowania dla swojej floty elektrycznych ciężarówek wzdłuż siatki w Norwegii. Na podstawie informacji zebranej z cyfrowej platformy Einride, rozwój infrastruktury ładowania będzie oparty na kluczowych punktach na terenie Norwegii, aby zapewnić efektywne skalowanie flot elektrycznych.

E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka

Idź do oryginalnego materiału