W okresie od stycznia do września 2025 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie ERLI wyniosła 1,29 mld zł, co oznacza wzrost o 52 proc. r/r. Łączna wartość transakcji (TPV) sięgnęła 1,37 mld zł, a liczba transakcji przekroczyła 6,3 mln (+57 proc.). Przychody ERLI wzrosły o 62 proc. do 189,7 mln zł, a zysk operacyjny (EBITDA) sięgnął 15,4 mln zł – aż o 95 proc. więcej niż rok wcześniej.
Tylko w samym trzecim kwartale 2025 roku GMV wyniosło 462,6 mln zł (+50 proc. r/r), przy przychodach na poziomie 69,3 mln zł (+61 proc.) i rekordowej efektywności – EBITDA w Q3 wzrosła niemal trzykrotnie, do 6,5 mln zł.
– Ten rok pokazuje, iż w polskim e-commerce jest miejsce na realną alternatywę wobec globalnych gigantów i dużych platform. Tak dynamiczny rozwój ERLI jest efektem konsekwentnego stawiania na partnerskie podejście do sprzedawców, uczciwą politykę cenową i rozwój technologii, która ułatwia codzienne zakupy milionom użytkowników. Dziś jesteśmy w czołówce marketplace’ów w Polsce, ale nasze ambicje się na tym nie kończą – mówi Adam Ciesielczyk, Prezes i Założyciel ERLI.
Dynamiczny wzrost sprzedaży
Po dziewięciu miesiącach 2025 roku na ERLI zarejestrowanych jest już ponad 6 mln użytkowników, a tylko w tym roku dołączyło 1,44 mln nowych. Co więcej, 1,36 mln osób dokonało pierwszego zakupu – o 19 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2024. Użytkownicy kupili ponad 15 milionów produktów (+59 proc. r/r), a do platformy dołączyło ponad 5 tysięcy nowych sprzedawców.
Największą dynamikę wzrostu w samym trzecim kwartale 2025 roku odnotowano przy kategoriach Kultura i Rozrywka (+107 proc. GMV r/r), Uroda (+92 proc. r/r), Motoryzacja (+76 proc. r/r), Supermarket (+68 proc. r/r) oraz Elektronika (+53 proc. r/r).
Mobilność i doświadczenie użytkownika
Silny rozwój odnotowała aplikacja mobilna ERLI, która stała się głównym kanałem zakupowym platformy – ponad 60 proc. GMV generowane jest już z poziomu aplikacji. Jej sukces wynika z konsekwentnych inwestycji w UX, szybkość działania oraz personalizację oferty.
Rosnąca konwersja w aplikacji to efekt m.in. wdrożenia nowych rozwiązań sprzedażowych – takich jak e-Gazetka promocyjna. Uznanie zdobyła za kompleksowe podejście do ścieżki zakupowej i nowoczesne wykorzystanie narzędzi marketingowych online.
Technologia i przewaga konkurencyjna
ERLI konsekwentnie rozwija narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które automatyzują rekomendacje produktowe i optymalizują obsługę klienta. W ramach strategii budowania lojalności i pewności zakupu, platforma wdrożyła Gwarancję Najniższej Ceny. To rozwiązanie, które aktywnie zwalnia kupujących z konieczności weryfikacji cen u konkurencji, zapewniając, iż wybierają najbardziej konkurencyjną ofertę dostępną na rynku.
– Skala i tempo naszego wzrostu nie byłyby możliwe bez technologii. AI i automatyzacja pozwalają nam skuteczniej reagować na potrzeby użytkowników i partnerów, a jednocześnie zwiększać efektywność operacyjną – podkreśla Adam Ciesielczyk.
Perspektywy: rekordowy finał roku w zasięgu ręki
ERLI przygotowuje się do najintensywniejszego okresu sprzedażowego roku – czwartego kwartału, obejmującego Black Friday i sezon świąteczny. Platforma planuje dalsze inwestycje w rozwój aplikacji mobilnej, rozwiązania wspierające sprzedawców oraz partnerstwa z kluczowymi operatorami płatności i dostaw.
– Naszym celem jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu przy jednoczesnym dalszym wzmacnianiu pozycji rynkowej. Chcemy, by zakupy na ERLI były jeszcze wygodniejsze, szybsze i bardziej dostępne dla użytkowników w całej Polsce. Przed nami intensywny finał roku, do którego jesteśmy bardzo dobrze przygotowani – dodaje Adam Ciesielczyk.

22 godzin temu



![[ANALIZA] Cushman & Wakefield: polski rynek zdominowany przez najemców z mass marketu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/11/centrum-handlowe.jpg)


![Zielona rewolucja w polskim e-commerce. Czy konsument jest gotów dopłacić za zrównoważony rozwój? [RAPORT]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2024/10/ecommerce-e-handel-zakupy-omnichannel-adobestock.jpeg)

