Esotiq utrzymuje tempo – nowy model logistyczny, rekordowa sprzedaż e-commerce, więcej sklepów

2 dni temu

Grupa Esotiq & Henderson, lider rynku bielizny premium, zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku wzrostem skonsolidowanych przychodów o 6% rok do roku, osiągając poziom 67 mln zł. Pomimo przejściowych wyzwań logistycznych, spółka utrzymała wysoką marżę brutto i odnotowała imponujący, 56-procentowy wzrost sprzedaży internetowej. Nowa strategia logistyczna realizowana wspólnie z InPost oraz intensyfikacja działań marketingowych – w tym kooperacja z Ewą Chodakowską – mają wspierać dalszy dynamiczny rozwój marki Esotiq.

W pierwszym kwartale br. marża brutto na sprzedaży Esotiq & Henderso utrzymała się na satysfakcjonującym poziomie 66%. EBIT wyniósł 0,4 mln zł, EBITDA 4,6 mln zł, natomiast wynik netto zamknął się niewielką stratą 74 tys. zł.

Esotiq na poziomie jednostkowym odnotował 65,9 mln zł, EBITDA wyniosła 4,7 mln zł, EBIT 0,4 mln zł, a zysk netto wyniósł 58 tys. zł. W okresie styczeń–kwiecień 2025 r. skonsolidowane przychody Grupy wyniosły około 88 mln zł, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w ujęciu narastającym wyniosła 68% – na poziomie porównywalnym r/r.

Kluczowe inwestycje, efektywne działania marketingowe

W pierwszym kwartale spółka przeprowadziła zmianę magazynu, wprowadziła nową kolekcję strojów kąpielowych, zrealizowała kampanię walentynkową, która przyniosła wymierne efekty sprzedażowe. Sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła aż o 56% r/r, co było efektem skutecznych działań marketingowych.

– Słabszy wynik operacyjny za pierwszy kwartał to w dużej mierze efekt przejściowych trudności logistycznych, szczególnie w końcówce marca, gdzie odnotowaliśmy niewielki spadek sprzedaży. Dane z kwietnia i maja pokazują już odbicie i mamy mocne podstawy do dalszego wzrostu – mówi Mariusz Jawoszek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson.

Współpraca z InPost

Spółka rozpoczęła strategiczną współpracę z InPost, która obejmuje w tej chwili obsługę zamówień ze sklepu internetowego jak również obsługę sklepów stacjonarnych. Nowy model logistyczny umożliwia realizację zamówień złożonych do godziny 20:00 już następnego dnia – wcześniej trwało to choćby 5 dni. Wysoki poziom zapasu stanowił niezbędne wymaganie dla rozpoczęcia relokacji towaru do nowego magazynu. Dzięki temu, mimo konieczności równoległej obsługi dwóch lokalizacji magazynowych, zapewniono odpowiednią ciągłość operacyjną i wysoką dostępność całej oferty we wszystkich kanałach sprzedaży.

– kooperacja z InPost otwiera zupełnie nowy rozdział w logistyce E&H S.A. To inwestycja w jakość, szybkość i skalowalność naszych działań – podkreśla prezes spółki. – najważniejsze korzyści to optymalizacja kosztów i większe skupienie na rozwoju produktowym oraz strategicznych inicjatywach.

W strukturze przychodów Grupy największy udział w historii osiągnął kanał internetowy – 35%, podczas gdy sklepy partnerskie odpowiadały za 30%, salony własne za 20%, a kanały hurtowe i multibrandowe za 15%.

Więcej sklepów i nowa ambasadorka marki

Na koniec marca 2025 roku sieć stacjonarna liczyła 290 placówek, w tym 218 sklepów partnerskich i 72 salony własne. W Polsce działało 267 salonów, a za granicą 23 – m.in. w Serbii, Łotwie, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Powierzchnia sprzedażowa wzrosła o 3% r/r i wynosiła 18 365 m².

Esotiq kontynuuje współpracę z ambasadorkami marki – Marceliną Zawadzką, Joanną Krupą, Agatą Sieramską i Ewą Minge. W maju Esotiq rozpoczął również kolaborację z Ewą Chodakowską, co ma wzmocnić wizerunek marki w obszarze zdrowia, aktywności i kobiecej energii.

Idź do oryginalnego materiału