Eyerim ma ambitny cel związany Black Week

10 godzin temu

Dążymy do osiągnięcia choćby 50 proc. miesięcznego przychodu w ciągu jednego tygodnia w okresie Black Friday – pisze w komentarzu Yassaman Omidbakhsh, współzałożycielka i co-CEO w Eyerim.

Black Friday to istotny moment pod kątem sprzedaży dla całej branży modowej. Również w przypadku okularów – korekcyjnych i przeciwsłonecznych. W ubiegłym roku w tym okresie wartość zamówień naszych klientów była wyższa niż rok wcześniej, mimo iż ich liczba spadła.

Black Friday: dla konsumentów liczy się jakość

Pokazuje to, iż konsumenci stają się bardziej świadomi – koncentrują się na jakości i szukają najlepszych okazji do zakupu markowych produktów w niższych cenach. Choć jednoczesne utrzymanie “zdrowych marż” i osiągnięcie wysokiego wskaźnika konwersji w okresach szczytowych promocji stanowi wyzwanie, postępujemy uczciwie w stosunku do naszych klientów. Jednocześnie dążymy do osiągnięcia choćby 50 proc. miesięcznego przychodu w ciągu jednego tygodnia w okresie Black Friday.

Strategie konsumenckie przed Black Friday

Nasze dane wyraźnie pokazują, iż konsumenci rozpoczynają szukanie wymarzonych przedmiotów już na początku listopada – rośnie wówczas liczba wejść na naszą stronę internetową, ale z decyzją zakupową wstrzymują się do ostatniego tygodnia miesiąca. Można więc sądzić, iż przygotowują się do zakupów, porównując oferty z różnych sklepów, by zapłacić jak najmniej. Mamy więc do czynienia z przemyślanymi strategiami zakupowymi, a nie impulsywnymi zakupami z okazji Black Friday, obserwowanymi jeszcze kilka lat temu. Co oczywiście nie oznacza, iż nie mają one miejsca, są jednak bardziej popularne w przypadku przedmiotów o niskiej wartości.

Jak efektywnie zaplanować komunikację przed Black Friday?

Patrząc na te trendy, warto komunikację tego „święta” rozpocząć dużo wcześniej i poinformować konsumentów jakich okazji będą mogli się spodziewać. W naszym przypadku najlepiej sprawdziły się w ubiegłym roku reklamy w mediach społecznościowych. Zauważyliśmy również, iż kreacje, na których były wyświetlane ceny produktów w większym stopniu przyciągały uwagę klientów. Z kolei w przypadku influencer marketingu – kluczowymi elementami powinny być unikanie cross-postingu i tworzenie ekskluzywnych promocji. Z naszego doświadczenia wynika również, iż nie powinno się zmieniać emitowanych Google Ads, ponieważ im dłużej są wyświetlane, tym lepiej działają algorytmy uczące się i lepiej one performują.

***

Eyerim to jeden z liderów w branży salonów optycznych online w CEE. Spółka intensyfikuje działania marketingowe, a w pierwszym kwartale 2025 r. otworzy w centrum Warszawy swój pierwszy showroom w Polsce. W ubiegłym roku przychody Eyerim osiągnęły poziom 13,5 mln EUR (wzrost o 30 proc. r/r.), z czego kilkanaście proc. już pochodziło z polskiego rynku. W 2024 r. udział ten ma wynieść ponad 20 proc. i przez cały czas rosnąć w kolejnych latach. Spółka jest w trakcie finalizowania kolejnej rundy inwestycyjnej na poziomie 5 mln EUR.

Idź do oryginalnego materiału