Ferrero Polska Management Services, należące do jednej z największych firm produkujących słodycze i przekąski na świecie, po raz trzeci znalazło się w gronie finalistów prestiżowego badania Diversity in Check, przeprowadzanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Spółka uzyskała znakomite wyniki we wszystkich kategoriach oceny, ze szczególnym wyróżnieniem w obszarach „Podstawy zarządzania” oraz „Programy i działania”.
Różnorodność i inkluzyjność jako fundament strategii
Współczesne firmy są oceniane nie tylko przez pryzmat wyników finansowych, ale również przez to, jak tworzą otwarte, przyjazne i równościowe środowisko pracy. Badanie Diversity in Check, którego celem jest ocena zaangażowania przedsiębiorstw w budowanie różnorodnych i inkluzyjnych organizacji, stało się jednym z kluczowych wskaźników odpowiedzialności społecznej w Polsce.
To już piąty raz, kiedy Ferrero Polska Management Services znalazło się w tym gronie. Firma uzyskała maksymalną liczbę punktów w wielu obszarach oceny, w tym m.in. za działania przeciwko dyskryminacji, przystosowanie placówek do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, aktywność kierownictwa w zakresie różnorodności oraz wdrażanie inkluzyjnych praktyk w polityce wewnętrznej.
Diversity in Check – badanie oparte na międzynarodowych standardach
Badanie Diversity in Check jest elementem międzynarodowej inicjatywy Karta Różnorodności, prowadzonej w Polsce od 2012 roku pod patronatem Komisji Europejskiej. Przedstawiciele firm biorących udział w badaniu odpowiadają na 130 pytań podzielonych na pięć kluczowych bloków tematycznych: podstawy zarządzania, programy i działania, budowanie zaangażowania, wskaźniki rezultatów oraz dostępność produktów i usług.
Proces oceny, prowadzony wspólnie z Agencją Badawczą PBS, bazuje na wytycznych takich jak Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs), ISO 26000, GRI Standards, Wytyczne OECD oraz analizach przygotowanych przez niezależną Radę Ekspertów i Ekspertek. W jej skład wchodzą przedstawiciele m.in. Fundacji Share the Care, Szkoły Głównej Handlowej, Centralnego Instytutu Ochrony Pracy, Diversity HUB i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Przejrzystość i zaangażowanie – siła Ferrero Polska
Ankiety wypełniane przez firmy umożliwiają kompleksowe przedstawienie ich strategii, celów i działań związanych z zarządzaniem różnorodnością. W przypadku Ferrero Polska Management Services eksperci docenili nie tylko konkretne inicjatywy, ale także spójność między deklaracjami a codzienną praktyką.
Na szczególną uwagę zasługuje odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych, który w Ferrero znacznie przekracza średnią rynkową wśród badanych organizacji. Spółka monitoruje aż 82% wskaźników rezultatów analizowanych w ramach badania Diversity in Check.
Pracownicy w centrum uwagi
– Staramy się tworzyć firmę, w której wszyscy pracownicy czują się mile widziani i doceniani oraz mają takie same możliwości. Wierzymy, iż wszyscy nasi ludzie są tak samo utalentowani na swój indywidualny sposób. Pielęgnując ciekawość i naturalne zdolności naszych pracowników, zapewniamy im, pokolenie po pokoleniu, środki do osiągnięcia sukcesu osobistego i zawodowego, umożliwiając każdemu stworzenie swojej drogi w Ferrero. Różnorodność naszych talentów jest tym, co czyni nasze środowisko pracy innowacyjnym i wysoce satysfakcjonującym – mówi Beata Dziekanowska, ambasadorka programu różnorodności i inkluzji Ferrero w Polsce.
Ekspertka podkreśla, iż zasady różnorodności, równości i włączenia społecznego od wielu lat stanowią integralny element strategii całej Grupy Ferrero.
Źródło: PAP MediaRoom